Home Modele noi Dacia Manifesto concept – Noul laborator de idei Dacia

Dacia Manifesto concept – Noul laborator de idei Dacia

de Dan Damian
Dacia Manifesto Concept

Cu ocazia lansării noii imagini de marcă, Dacia a prezentat și cel mai exotic concept al său. Dacia Manifesto concept este un laborator de idei care vor fi implementate pe modelele de serie.

La Paris, Dacia a prezentat introducerea noii sale identități estetice pe toate modelele mărcii. Ocazia cu care a prezentat și un nou concept, cel mai exotic de până acum. Dacia Manifesto concept nu sugerează noua direcție de design a mărcii, nici vreo nouă tehnologie de propulsie, dar arată spectaculos și propune idei practice, care vor ajunge pe modelele de serie.

A fost o surpriză. Mulți dintre cei prezenți la evenimentul Dacia Brand Manifesto se așteptau să vedem versiunea hibridă a Daciei Jogger, dar Dacia avea o surpriză incomparabil mai mare. În condițiile în care marca românească pornește pe un drum redefinit, designerii au primit permisiunea să sintetizeze noile direcții prin intermediul unui concept.

Dacia Manifesto Concept

Dacia Manifesto concept arată ca un buggy, este clar că nu va ajunge în producția de serie (oficialii francezi au insistat pe acest aspect), dar are consistență practică. Este viziunea Dacia asupra automobilului ca vehicul esențial, robust, accesibil și ecologic. Practic, materializează ambiția mărcii de a-și asculta clienții, care sunt tot mai interesați de activitățile în aer liber.

Esențial

Dacia spune că Manifesto redefinește esențialul, pentru a oferi o experiență de condus simplă și autentică. Și face asta în primul rând eliminând orice fel de barieră dintre pasageri și natură: nu există uși, nici geamuri, nici măcar parbriz sau lunetă. Este un model deschis, nu are nici măcar hayon, locul acestuia fiind luat de o suprafață perfect plată, utilă pentru diferite activități care se pot desfășura în aer liber.

La nivelul designului, nu sunt multe de spus: simplu și robust. Și practic. Observați proiectorul din față? Este detașabil și poate fi folosit ca lanternă, atunci când campezi în natură. Tot în față vedem și un troliu, pentru situațiile mai complicate.

Dacia Manifesto ConceptDacia Manifesto ConceptDacia Manifesto ConceptDacia Manifesto ConceptDacia Manifesto ConceptDacia Manifesto Concept

Volanul este simplu, realizat din materiale reciclate, iar planșă de bord este din lemn de plută. De altfel, tot acest concept a fost gândit pentru a avea un impact cât mai redus asupra mediului. Plasticul este unul special, are un conținut important de material reciclat. Se numește Starkle, este obținut din transformarea polipropilenei și are un aspect asemănător celui al marmurei cu picățele. La fel ca în cazul modelelor de serie recente, Dacia Manifesto concept nu dispune de ornamente cromate. Dacia vrea să elimine cromul cât mai repede de pe modelele sale și a început deja să o facă.

Dacia Manifesto Concept

Ce mai observăm la acest concept? Tabloul de bord este un display extrem de simplu, care furnizează doar informații esențiale. Pentru conectivitate se bazează pe… display-ul telefonului utilizatorului, adică principiul Media Control, cu aplicația dedicată, deja implementat pe Logan și Sandero. O altă caracteristică importantă: interiorul este complet impermeabil, adică poate fi spălat cu furtunul. Poate scaunele vi se par ciudate. Asta pentru că husele lor se pot transforma imediat în saci de dormit, atunci când ești în natură.

Barele de pe plafon sunt interschimbabile, adică nu ai nevoie să cumperi unele pentru că cele longitudinale ale mașinii se pot monta și transversal. Dacia Jogger și Sandero Stepway oferă deja acest sistem inteligent, care va fi disponibil, curând, și pe Duster. Tot pe plafon vedeți o plasă dură. Marginile acesteia se pot ridica pentru a susține diverse obiecte. Pneurile tip Airless arată high-tech, dar au și avantajul că nu poți face pană și, spune, Dacia, pot fi folosite pe toată durata de viață a mașinii. Evident, aceasta este o caracteristică de concept, în serie… mai greu cu această soluție.

Motorizare? EV

Având în vedere că este un concept destul de radical, Dacia nu insistă pe detalii tehnice. Ne spune însă că propulsia este electrică, tracțiunea integrală, iar motoarele electrice sunt alimentate de cele două baterii pe care le vedeți în partea din spate. Acesta pot fi scoase atunci când campezi în natură, pentru a alimenta, prin intermediul unei prize casnice, diverse echipamente adecvate activităților outdoor. Nici un cuvânt despre performanțe, capacități de trecere, autonomie. Dacia Manifesto concept nu va ajunge în producția de serie sub nici o formă, ci va furniza idei care vor fi implementate pe modelele de serie. De altfel, David Durand, Director de Design Dacia spunea că este foarte incitant să realizezi un concept fără presiunea de a-l transforma cândva într-un model de serie.

Dacia Manifesto Concept

Nouă, celor de la Dacia, ne plac lucrurile concrete. Atunci când dezvoltăm și explorăm noi idei, simțim nevoia de a merge dincolo de simulările 3D pentru a vedea cum arată lucrurile în realitate. Astfel, înainte de a fi un obiect de design, conceptul MANIFESTO materializează viziunea noastră și reunește numeroase inovații, a căror integrare este uneori dusă la extrem, dar care sunt accesibile pentru client. Unele dintre acestea se vor regăsi pe viitoarele modele Dacia.” – David Durand, Director de Design Dacia.

Dorim să construim o gamă de modele care să consolideze promisiunea mărcii Dacia, concentrându-ne asupra a ceea ce este esențial și adaptând vehiculele noastre pentru activitățile outdoor. Dincolo de dezvoltarea modelelor, lucrăm la inovații care ne vor permite să răspundem mai bine nevoilor clienților. Conceptul MANIFESTO joacă rolul unui laborator pentru explorarea și testarea unor noi idei. Versiunea pe care o vedeți azi va continua să evolueze pe măsura  ce continuăm să explorăm noi idei! Viitoarele noastre modele vor fi tot mai ingenioase, tot mai adaptate activităților în aer liber, exprimând tot mai bine spiritul mărcii Dacia!” – Lionel Jaillet, Director Performanță Produs Dacia.

Se pare că alegerea numelui acestui concept – Manifesto – s-a făcut destul de recent. Dacă ar fi să ne luăm după EXIF-ul pozelor furnizare de Dacia, inițial s-a optat pentru numele Dacia Bugster.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?