Home ȘtiriProiecte secreteNoul Aston Martin Vantage RS cu motor în doisprezece cilindri

Noul Aston Martin Vantage RS cu motor în doisprezece cilindri

de George Grosu

Aston Martin testează în prezent un model sport special pe circuitul de la Nürburgring și care a fost surprins recent de un fotograf de la Motor Presse Stuttgart. Este vorba despre un model Vantage destul de camuflat, cu un stil diferit și cu un nou tip de motor.

Grila frontală generoasă, prizele de aer suplimentare, o evacuare dublă distinctă și capota bombată ne conduc către o singură concluzie: sub capota frontală se găsește poziționat un motor mai mare decât binecunoscutul V8 de 4 litri implementat pe actualul Vantage. Inclusiv martorii care au fost prezenți în timpul testelor efectuate pe circuitul german au auzit un sunet specific unui motor cu doisprezece cilindri, puternic și profund.

Motorizarea V12 nu reprezintă o premieră absolută pentru versiunea Vantage. În anul 2009, britanicii au lansat un model corespunzător cu motor V12 de 5,9 litri și 517 CP, urmat în 2013 de o variantă îmbunătățită a motorului respectiv care furniza 573 CP, versiunea fiind denumită în acest caz Vantage S. Pe lângă aceasta mai trebuie amintită și varianta V12 Speedster, pe care Aston Martin a lansat-o la începutul anului 2021 ca un roadster extrem fără parbriz și dotat cu un motor V12 biturbo de 5,2 litri cu 700 CP dar produs într-o serie limitată.

În acest fel, gama ar putea fi completată cu Vantage V12 RS având același motor aflat în dotarea variantei Speedster, mai ales că va face parte din noua gamă Vantage din 2022, cu modificări ale trenului de rulare, unele actualizări de design dar și de infotainment. În cele din urmă, trebuie amintit faptul că, CEO-ul de la Aston Martin – Tobias Moers a precizat că dorește să lanseze numai puțin de zece noi versiuni diferite ale modelelor existente în următorii doi ani.

Mai mult ca sigur, propulsorul V12 de la Vantage va fi disponibil doar într-o ediție limitată sau cu o perioadă de timp de producție limitată, mai ales că standardul de emisii Euro 7 va intra în vigoare într-un viitor apropiat, iar acest tip de motorizare nu are neapărat un efect pozitiv asupra consumului de CO2.

În ciuda viitoarelor norme Euro 7 și a trend-ului mobilității electrice, constructorul britanic Aston Martin nu renunță prea ușor la motorul cu configurație V12. Britanicii vor să construiască mai departe modelul Vantage cu această motorizare nobilă, la fel cum au procedat și cu generația anterioară și prezentă actualmente pe Speedster. Cu toate acestea, clientela care se poate bucura de achiziționarea modelului Vantage RS este limitată mai ales că, un coupe sport complet electric se va afla în gama britanicilor începând cu anul 2025 și atunci probabil doar cu un sunet similar cu cel al unui V12 convențional.

Foto: Motor Presse Stuttgart

Prototip Aston Martin Vantage RS la teste
Prototip Aston Martin Vantage RS la teste
Prototip Aston Martin Vantage RS la teste
Prototip Aston Martin Vantage RS la teste
Prototip Aston Martin Vantage RS la teste
Prototip Aston Martin Vantage RS la teste
Prototip Aston Martin Vantage RS la teste

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.