Home Modele noi Noul Opel Astra L Sports Tourer cu până la 225 CP și portbagaj de 1.634 litri

Noul Opel Astra L Sports Tourer cu până la 225 CP și portbagaj de 1.634 litri

de George Grosu

După hatchback-ul cu cinci uși, Opel prezintă acum varianta break a noului Astra. Denumită Sports Tourer, aceasta oferă o gamă largă de motorizări și, conform datelor oficiale, un portbagaj cu o capacitate destul de bună pentru clasa modelului.

A durat aproximativ trei luni până când Opel a prezentat oficial varianta de caroserie break după populara variantă hatchback a noii generații compacte Astra. Cunoscută sub numele de Sports Tourer, aceasta corespunde optic cu hatchback-ul din care a derivat, până la montantul B, dar are unele particularități de design spre partea din spate. Geamurile sale triunghiulare de la portierele din spate sunt oarecum mai înguste, marginile din spate ale celor două portiere păstrează și ele o distanță mai mare față de pasajele roților din spate. Acest lucru se datorează ampatamentului, care este cu 5 centimetri mai lung (2,73 metri) decât în cazul hatchback-ului cu cinci uși.

De asemenea, se remarcă și montantul D mai lat, care este mărginit în partea de sus de plafonul contrastant cu culorile închise, care la rândul său se termină într-un spoiler mult extins. Acest detaliu se aplică și zonei inferioare a barei de protecție din spate. Așa cum este obișnuit în zilele noastre, hayonul prezintă dimensiuni și deschidere generoase. Apropo de dimensiuni, noul Astra Sports Tourer măsoară 4,64 metri în lungime, 1,86 metri în lățime si 1,48 metri în înălțime. Acest lucru face ca break-ul să fie cu 27 de centimetri mai lung decât hatchback-ul, dar cu 6 centimetri mai scurt decât predecesorul său, care nu a fost recunoscut pentru eficiența spațiului din portbagaj.

Spațiul câștigat este desigur rezervat în primul rând pentru bagajele de transportat. Dacă Astra Sports Tourer are un sistem de propulsie plug-in hybrid, volumul de încărcare este de 548 de litri iar dacă spătarul banchetei din spate este rabatat, ceea ce este posibil într-un raport standard de 40:20:40, sunt disponibili 1.574 de litri. Dacă în dotarea modelului se află un motor convențional, capacitatea portbagajului crește de la 608 la 1.634 litri. Pentru acest model, Opel oferă și o podea de încărcare mobilă care poate fi ajustată pe două înălțimi diferite și la un unghi de 45 de grade. Această dotare nu este posibilă în versiunea de propulsie PHEV, deoarece bateria litiu-ion instalată în partea inferioară a caroseriei ocupă un loc suplimentar. Cu toate acestea, pragul de încărcare are o înălțime de 60 de centimetri în cazul ambelor versiuni de propulsie.

Încă de la debutul pe piață, în vara anului 2022, Astra Sports Tourer va fi disponibil în versiunea plug-in hybrid cu o putere totală a sistemului de 180 CP iar ulterior va fi propusă și o versiune mai puternică de 225 CP. În plus, ca și în cazul lui Astra hatchback, sunt propuse două motoare turbo pe benzină cu 3 cilindri de 1,2 litri având puteri de 110 și 130 CP și un turbo diesel cu 4 cilindri de 1,5 litri și 130 CP. Motoarele convenționale sunt cuplate în standard cu o transmisie manuală cu 6 trepte sau opțional cu una automată având 8 trepte și care este oferită în standard pentru propulsia plug-in hybrid.

Deloc surprinzător, cockpit-ul lui Astra hatchback se regăsește și în cazul noului Astra Sports Tourer. Widescreen-ul lat și ușor curbat se extinde de la marginea portierei șoferului până peste consola centrală. În spatele volanului se află un display pentru afișarea instrumentelor, în timp ce zona centrală servește ca unitate de infotainment și are logica de funcționare a unui smartphone. Telefoanele pot fi integrate wireless în mașină prin Android Auto sau Apple Carplay.

Unele funcții centrale, precum și controlul climei sunt poziționate separat sub ecranul tactil. Ca de obicei la Opel, scaunele din față sunt certificate AGR ( Aktion Gesunder Zurück e.V. responsabilă cu această certificare). Cei care aleg echipamentul Nappa din piele, primesc un scaun pentru șofer cu funcții de aer condiționat și masaj, precum și încălzire pentru toate celelalte scaune. Nivelurile de conducere pot fi selectate cu ajutorul comenzii glisante poziționate pe consola centrală.

Gama de sisteme de asistență disponibile include un afișaj head-up în interior. În zona părții frontale „Vizor” care reprezintă noua identitate a mărcii Opel, se găsește camera frontală, care servește drept bază pentru pachetul de asistență Intelli-Drive 2.0, cu care Astra poate prelua o mare parte din sarcinile de conducere în traficul din coloană fără asistență din partea  șoferului. Opțional, Opel oferă, de asemenea, faruri cu LED adaptive care pot dezactiva separat o parte din cei 168 de pixeli și nu ar trebui să deranjeze traficul din sens opus chiar și atunci când se utilizează faza lungă.

Opel nu va anunța prețurile pentru noul Astra Sports Tourer până la începutul anului 2022. Întrucât prețul de bază pentru modelul hatchback cu cinci uși este exact la nivelul modelului anterior respectiv de 22.465 euro pentru motorul pe benzină de 110 CP cu transmisie manuală, este posibil ca grupul Stellantis să aplice această politică de prețuri și în cazul lui Sports Tourer. Modelul din generația actuală începe în prezent de la 24.165 de euro pentru versiunea de bază Edition.

Opel Astra L Sports Tourer
Opel Astra L Sports Tourer
Opel Astra L Sports Tourer
Opel Astra L Sports Tourer
Opel Astra L Sports Tourer
Opel Astra L Sports Tourer
Opel Astra L Sports Tourer & Astra L Hatchback
Interior față
Cockpit

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.