Cu detalii de design preluate de la Evoque și construit pe platforma tehnică a lui Range Rover, cea de-a doua generație Range Rover Sport a debutat la Salonul auto de la New York.
În cadrul Salonului auto de la New York, cea de-a doua generație Range Rover Sport a fost prezentată de către John Edwards, Land Rover Global Brand Director, drept cel mai rapid, agil și manevrabil Land Rover din toate timpurile. Mașina are la bază o platformă tehnică asemănătoare cu a noului Range Rover, dar 75% din componente sunt complet noi. Trenul de rulare cu brațe duble suprapuse pentru roțile față și de tip multilink pentru cele spate utilizează numeroase componente fabricate din aluminiu, iar distanța de lucru a amortizoarelor este cea mai mare din segment. În funcție de suprafața de rulare, noul sistem Terrain Response 2 stabilește automat setările mașinii și, în cazul unui teren extrem de accidentat, garda la sol poate fi ridicată până la 278 mm (+51 mm față de generația anterioară).
Sunt oferite două sisteme de tracțiune integrală. Primul, destinat ieșirilor serioase în natură, dispune de reductor și diferențial central blocabil, ce repartizează cuplul motorului în mod egal către punți. Al doilea îi are în vedere pe cei interesați de latura sportivă și e cu 18 kg mai ușor, nu dispune de reductor și are diferențial central Torsen. Pentru o exploatare eficientă a aderenței, acesta lucrează împreună cu sistemul de control al tracțiunii și, în mod normal, direcționează 58% din cuplu către trenul de rulare spate.
Foto-spion cu Land Rover Freelander
Pe de altă parte, Range Rover Sport se anunță a fi și foarte agil grație caroseriei ușoare, confecționate din aluminiu, și a motoarelor performante. Puterea dieselului TDV6 a fost crescută până la 258 CP, iar versiunea SDV6 a aceluiași motor dezvoltă acum 292 CP. La capitolul benzină, avem un nou V6 de 340 CP și un V8 de 510 CP. Toate versiunile de motorizare au performanțe dinamice superioare, dar consumul de combustibil a fost diminuat cu aproximativ 20% prin reducerea drastică a greutății, cu circa 420 kg în cazul versiunii V6 diesel. De asemenea, toate motoarele beneficiază de un sistem stop/start eficient, iar coeficientul aerodinamic a fost simțitor îmbunătățit, ajungând la 0,34. De transmisie se ocupă o cutie de viteze ZF automată, cu opt trepte. Ulterior, oferta va fi extinsă cu un diesel SDV8 de 4,4 litri și 339 CP, precum și o versiune diesel-hibridă.
Noul Range Rover Sport este cu 62 mm mai lung decât predecesorul său și poate primi la bord până la șapte persoane. Cu toate astea, lungimea de
4850 mm, mai mică decât a unor limuzine de clasă mare, nu reduce drastic manevrabilitatea.
Comentarii închise.