Magazin Știri Video

Skoda oferă primele detalii despre Enyaq iV

Skoda oferă primele detalii despre Enyaq iV

Constructorul ceh se pregătește să lanseze modelul electric Enyaq iV, producătorul din Mladá Boleslav oferind și primele informații oficiale alături de un set de imagini cu vehiculul încă camuflat. Kia și Volvo prezintă noi sisteme de asistență, iar Porsche se pregătește de redeschiderea muzeului său.

Foarte interesant, Enyaq iV va reprezenta pentru Skoda prima revizitare a modelului tracțiunii spate de la seria 105/120/125 de la începutul deceniului 1990. Sigur, datele tehnice sunt un pic altele acum – motorul care antrenează puntea spate este complet electric. Citigoᵉ iV a fost primul EV din istoria Skoda, însă Enyaq iV va rămâne în istorie drept primul model al casei dezvoltat din start ca vehicul cu emisii zero.

Skoda oferă primele detalii despre Enyaq iV

Evident, noul EV din Cehia a fost creat pornind de la arhitectura MEB a părintelui VW AG, fiind strâns înrudit cu viitorul crossover VW ID.4. În plus, constructorul este destul de generos și cu detaliile. Enyaq iV va avea 4648 mm lungime, 1877 mm lățime, 1618 mm înălțime și un ampatament generos de 2765 mm – plus un volum al portbagajului de 585 litri. Skoda va oferi trei opțiuni pentru acumulatori și propulsie. Un motor electric de 109 kW (146 CP) și o baterie de 55 kWh (340 km autonomie WLTP) reprezintă varianta de bază. Urmează versiunea intermediară de 132 kW (177 CP) și 62 kWh (390 km), iar modelul de top va avea 150 kW (201 CP) și 82 kWh – cu o autonomie de 500 km.

Skoda oferă primele detalii despre Enyaq iV

Mai mult chiar, Enyaq iV va fi oferit și cu tracțiune integrală și două motoare electrice: 195 kW (261 CP) și 225 kW (302 CP). Ultimul va fi și cel mai puternic propulsor utilizat de companie până acum, fiind desigur rezervat viitoarei variante Enyaq iV RS. Acesta va fi capabil să atingă 100 km/h în 6,2 secunde și o viteză maximă de 180 km/h, în timp ce autonomia va fi de aproximativ 460 km. Reîncărcarea bateriei va avea trei stadii: AC la 2,3 (priză domestică) sau 11 kW (wallbox) și DC la 125 kW, caz în care va atinge un SoC 10-80% în 40 de minute.

Skoda oferă primele detalii despre Enyaq iV

Kia va oferi pe noul Sorento un nou sistem de asistență a șoferului – tehnologia Blind-Spot View Monitor (BVM) cu afișare a imaginilor video de înaltă rezoluție pe display-ul integrat în instrumentarul de bord „Supervision” al șoferului. Noul BVM este oferit în Europa alături de sistemul de asistență la evitarea coliziunii cu automobilele aflate în unghiul mort și este cuplată cu sistemul de vizualizare 360° (Surround View Monitor) care ușurează manevrele de parcare.

Skoda oferă primele detalii despre Enyaq iV

Următoarea generație de automobile Volvo, construită începând cu 2022 pe baza noii arhitecturi modulare SPA 2, va fi dotată din fabrică cu toate elementele hardware necesare condusului autonom. Volvo a semnat recent un acord de parteneriat cu experții în sisteme LiDar de la Luminar – iar sistemul acestora va fi integrat în designul acoperișului modelelor Volvo.

Skoda oferă primele detalii despre Enyaq iV

Avem o veste bună pentru fanii automobilelor în general și ai mărcii Porsche în special – de pe 12 mai Muzeul Porsche își va redeschide porțile. Instituția a fost închisă timp de opt săptămâni, începând cu 14 martie, datorită măsurilor de protecție împotriva coronavirus-ului. Reluarea activității Muzeului respectă prevederile autorităților cu privire la protejarea împotriva infectării – există un nou sistem de îndrumare prin întreaga clădire, cu rolul de a asigura distanța minimă de 1,5 metri între vizitatori, iar muzeul pune la dispoziție și măști de protecție sau dezinfectant.