Italia, greu încercată de pandemia de Covid-19, se întoarce la forma de performanță de odinioară. Cel puțin din punct de vedere automobilistic, cu Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder. Și cu Alfa Romeo Stelvio, Giulia Quadrifoglio în format 2020.
Familia Huracan Evo este în continuă creștere – există versiuni cu tracțiune integrală în format coupé și convertible, dar și un model cu tracțiune spate. De acum încolo vor fi două – Lamborghini a prezentat primele detalii și imagini cu Huracan Evo RWD Spyder. Așadar, avem parte de un nărăvaș supercar italian cu acoperiș amovibil… perfect pentru o vară (sperăm noi) de succes. Noua versiune este identică din punct de vedere tehnic cu modelul hardtop – V10-le de 5,2 litri dezvoltă 610 CP și 560 Nm, puterea fiind transmisă roților din spate cu ajutorul unei transmisii cu șapte rapoarte și ambreiaj dublu.
Astfel, Evo RWD Spyder va atinge 100 km/h în doar 3,5 secunde și o viteză maximă de 324 km/h – cu doar două fracțiune de secundă și un km/h mai încet decât modelul coupé. Sincer, aceste diferențe se estompează instantaneu odată plafonul coborât – soft top-ul acționat electric „dispare” în doar 17 secunde la viteze de până la 50 km/h. Acesta poate fi ales în culori diferite, iar noul model primește jante de 19 sau 20 inch și chiar frâne carbo-ceramice. Astfel, noua versiune are o masă apropiată de a fratelui coupé – 1509 vs. 1421 kg.
Spre sfârșitul toamnei anului trecut, Alfa Romeo prezenta modelele pentru 2020 de Giulia și Stelvio. Acestea aveau îmbunătățiri în trei categorii – tehnologie, conducere autonomă și conectivitate. Astfel, ambele modele soseau cu o consolă centrală regândită, dotată cu un sistem de infotainment cu un nou display Multitouch de 8,8 inch – ce includea în sfârșit comenzi tactile. Acesta mai primea și servicii Alpha Connect îmbunătățite, în timp ce ambele modele soseau și cu sisteme avansate de conducere automată, cu funcții precum Asistență de Părăsire a Benzii de Drum, Alertă de Unghi Mort și Asistență pentru Blocaj în Trafic.
Toate aceste noutăți au fost înglobate de acum și pe versiunile de top – Giulia și Stelvio Quadrifoglio MY2020. În plus, SUV-ul italian vine dotat și cu un set nou de jante de 21 inch, în timp ce ambele au primit și modificări subtile la nivelul stopurilor LED. Ambele versiuni QV primesc și o serie de opt culori „Oldtimer” – printre ele Rosso 6C Villa d’Este, Ocra GT Junior, sau Montreal Green (în imagini). De acum, Giulia și Stelvio QV pot fi dotate – opțional – și cu un sistem de evacuare „dual-mode” din titan și fibră de carbon de la specialistul Akrapovič.
https://youtu.be/oscXZuHhnBQ
Interiorul a primit și el modificări adiționale: QV-urile vin în 2020 cu un nou volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, alături de centuri de siguranță negre, verzi sau roșii. Tot opționale sunt și noile scaune sport electrice îmbrăcate în piele perforată. În plus, display-ul central tactil de 8,8 inchi are parte și de o serie de „Performance Pages” dedicate – însă din păcate propulsorul V6 twin-turbo de 2,9 litri rămâne nemodificat, dezvoltând în continuare 505 CP.
În ciuda relației precare dintre General Motors și Bătrânul Continent, sperăm că amatorii de performanță tip „muscle car” vor avea parte în continuare de modelul Chevrolet Camaro – mai ales în ediții speciale precum cea dotată cu pachetul „Wild Cherry Design”…