Vânzările din Ro au arătat în aprilie exact așa cum ne-am aștepta. În Asia, unde producătorii se gândesc deja la revigorarea livrărilor au reînceput să apară noutățile: Kia Mohave Gravity, Mercedes-Benz CLS 260 sau… Wey VV7 GT.
Conform datelor prezentate de ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România), înmatriculările locale de autoturisme noi au scăzut în aprilie 2020 cu -50,28% față de aceeași perioadă din 2019. Astfel, volumul total a fost de 4321 unități. Conform datelor centralizate, după primele patru luni ale anului piața auto din România a înregistrat un declin de -27,46%, cu un total de 32.300 autoturisme noi. Dacia conduce în clasamentul pe mărci, cu 8834 exemplare (-38,3% față de ian-apr 2019), urmată de Volkswagen cu 2942 unități (+0,55%), Skoda (2779, -12,99%), Renault (2503, -33,55%) și Hyundai (2239, +4,77%). Autoturismele second hand au ajuns la un volum de 20.245 (aprilie) și 128.325 unități (ian-apr), cu scăderi de -43% și -12%.
Dacă vi se pare interesant să evadați câteva clipe din cotidianul industriei auto europene, avem câteva propuneri noi-nouțe din zona asiatică. În capul listei se află SUV-ul de clasă mare Kia Mohave Gravity – disponibil și în America sub denumirea Borrego. Recent reinventat, marele crossover sud-coreean a primit și o nouă versiune: Mohave Gravity. Majoritatea modificărilor țin de aspectele stilistice și sunt dublate de includerea unor noi elemente premium.
Dacă Mohave Gravity vi se pare prea mare, poate preferați un model cu ascendență europeană: Mercedes CLS 260. Acesta oferă tot confortul seriei CLS minus propulsoarele de mari dimensiuni – această versiune are la bord un simplu motor de 1,5 litri și 184 CP / 280 Nm. Dacă vă doriți totuși performanțe de vârf ați putea încerca noul Wey VV7 GT – un crossover cu vădite elemente de inspirație europeană și… tuning de la specialiștii din Bottrop, Germania: Brabus. Totuși, puterea nu este prea mare – 2 litri turbo și doar 227 CP / 387 Nm.