Home TesteTest Geely Cityray: Nume înșelător

Test Geely Cityray: Nume înșelător

de Răzvan Măgureanu
test Geely Cityray

Îl cheamă Cityray, dar are ampatamentul cât al Daciei Bigster. Geely Cityray se plasează în inima segmentului SUV-urilor de clasă compactă și vine cu un design atrăgător și un interior de calitate. În test, motorizarea turbo de 1,5 litri.

Cityray este al treilea SUV Geely pentru piața europeană, după Coolray și Starray. Însă numele e înșelător, deoarece nu este un SUV urban de clasă mică, ci unul de clasă compactă, care are gabaritul Daciei Bigster. Cu 4510 mm lungime și un ampatament de 2701, e cu 6 cm mai scurt decât Bigster, iar ampatamentul este cu doar 1 mm mai mic. De aceea, la interior vom găsi un spațiu asemănător cu cel din Bigster, pasagerii din spate stând confortabil pe o banchetă foarte bine poziționată și configurată. Și portbagajul, de 571 de litri, e cu doar 38 de litri mai mic decât al lui Bigster. Are însă podea mobilă, care permite crearea unei suprafețe plane de încărcare prin rabatarea spătarului banchetei, iar sub podea se află un compartiment generos, cu o roată de rezervă îngustă.

Calitate de top

Însă ceea ce impresionează cu adevărat este calitatea interiorului. Nu întâmplător, Geely, prin șeful său, Li Shufu, e cel mai mare acționar al Mercedes-Group AG. Dincolo de colaborarea în domeniul motoarelor cu Mercedes, designerii și inginerii chinezi au tras cu ochiul la interioarele Mercedes și au încercat să ofere același nivel de calitate la un preț mult mai mic.

Cu un preț de 28.990 de euro, cu promoția de 3000 de euro inclusă pentru echiparea medie, GF, foarte bine dotată, Cityray vine cu tapițerie de piele perforată, în două culori, cu cusături roșii și centuri roșii, și senzația a fost că ne-am urcat într-un Mercedes cu pachet AMG Line. Calitatea asamblării este foarte solidă și chiar și plasticele mai tari, cum sunt cele din zona medie-superioară de la fețele de uși, au un motiv desenat pe ele și o textură foarte plăcută la atingere. La fel de elegant e plasticul din zona centrală a bordului, care integrează lumina ambientală. În rest, este plastic moale și de calitate în toate zonele vizibile ale planșei de bord și fețelor de uși.

Faptul că designerii s-au inspirat de la Mercedes se observă la butoanele fizice striate și la ruloul care acoperă compartimentul pentru depozitarea dozelor de băuturi din tunelul median, care funcționează la fel de bine ca într-un Mercedes.

test Geely Cityray

Iar nivelul calitativ de top se vede și în displayurile strălucitoare, fără reflexii de la razele soarelui și cu o rezoluție foarte bună, Cityray având standard display de 10,2 inchi pentru instrumentele de bord digitale și de 13,2 inchi în format portret pentru sistemul multimedia. Cu procesor Qualcomm Snapdragon 8155, sistemul multimedia se mișcă rapid, și meniurile sunt mai bine organizate și mai logice decât la alte modele chinezești, dar nu se oferă decât Apple CarPlay. Android Auto nu este disponibil, dar Geely oferă totuși o aplicație AutoDo, care e similară unei funcții de mirroring. Tabloul de bord nu se poate configura, iar computerul de bord se acționează ciudat, din capătul manetei de semnalizare. Dar gata cu criticile și hai să vedem cum merge!

Motor puternic, dar gurmand

Încă de la primii metri, caroseria se simte foarte bine închegată și rigidizată. Cityray este construit pe platforma BMA 2.0 și utilizează oțel de înaltă rezistență într-o proporție mare, de 68,3%, iar rama ușii e realizată dintr-o singură bucată de oțel boron foarte rezistent. Confortul suspensiei este mai bun decât al multor rivali chinezi, oferind un bun compromis între un ruliu redus și o amortizare eficientă a denivelărilor, și suspensia e foarte silențioasă inclusiv pe drumuri cu piatră cubică.. Doar pe denivelări scurte și ascuțite se simt ceva reacții în volan.

Motorul turbo de 1,5 litri dezvoltat de Geely trage surprinzător de bine pentru cilindreea lui, și cuplul de 290 Nm disponibil de la 2000 rpm îl ajută să împingă cu vigoare acest SUV destul de ușor, care cântărește puțin sub 1,5 tone. Propulsorul sună plăcut la accelerații viguroase, prin cele patru țevi de eșapament care sunt reale, nu false.

Mașina ar fi fost și mai dinamică, dar cutia cu două ambreiaje și șapte trepte este lentă, și indiferent de modul de condus ales se simte un efect de bandă elastică, motorul turându-se mai mult decât este necesar. Iar acest lucru afectează și consumul, noi obținând o valoare de 9,1 l/100 km pe un traseu combinat, de drum național și autostradă, în care am utilizat și modul Sport în proporție de 30%. Probabil că în modul Comfort se poate coborî sub 9 l/100 km, dar pentru acest segment e totuși mult. Însă, cu o direcție decentă și o masă redusă, Cityray se conduce plăcut prin viraje și este un companion plăcut în călătoriile lungi, datorită suspensiei confortabile și nivelului redus de zgomot.

Verdict

Cu un interior de calitate și spațios și o dotare standard ultracompletă, un motor puternic și o suspensie confortabilă, la care se adaugă un design reușit, Cityray este o apariție îndrăzneață în peisajul SUV-urilor compacte. Însă consumul mare și cutia lentă îl depunctează. 

Plusuri
● Materiale de calitate
● Finisare foarte bună
● Displayuri strălucitoare
● Echipare standard de top
● Motor puternic

Minusuri
● Nu are Android Auto
● Motor gurmand
● Cutie lentă

DATE TEHNICE 
Caroserie
SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4510 × 1865 × 1650 mm. Ampatament: 2701 mm. Portbagaj: 571 l. Masă proprie: 1470 kg
Tren de rulare
Suspensie față de tip MacPherson, spate multilink, frâne cu discuri ventilate față și discuri spate, pneuri 235/40 R19
Transmisie
Tracțiune față, cutie DSG cu 7 trepte
Propulsie
Motor turbo cu 4 cilindri în linie, cilindree 1499 cm³. Putere maximă: 128 kW (174 CP)/5500 rpm. Cuplu maxim: 290 Nm/2000–3500 rpm
Performanțe
0–100 km/h     7,9 s
Viteză maximă   190 km/h
Consum mixt NEDC   6,3 l/100 km
Emisii CO2 WLTP      149 g/km
Preț de bază
Geely Cityray 1.5 GF   28.990 euro*
* Cu promoție de 3000 euro

test Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityraytest Geely Cityray

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.