Toyota reduce capacitatea motoarelor diesel cu patru cilindri pe care le folosește la Land Cruiser și Hilux. Pentru a înlocui mai vechiul 3.0 litri, cei de la Toyota au adus acum două variante de cilindree ale înlocuitorului: 2.8 litri cu 175 cp / 450 Nm și 2.4 litri cu 150 cp și 400 Nm.
Text: Andrei Nedelea
Motoarele promit eficiență mult sporită față de vechiul 3.0 litri și se înscriu în normele de poluare Euro6.
Toyota spune că în cazul motorului de 2.8 litri s-a înregistrat o creștere a cuplului cu 25 %, în timp ce consumul a scăzut cu 15 %.
Ambele vin cu turbine cu geometrie variabilă, care de asemenea este mai mică decât la motorul de 3.0 litri, chiar cu 30 %, dar comepnsează printr-o presiune de lucru mai mare și eficiență sporită. Toyota afirmă faptul că aceste noi motoare aduc înbunătățiri semnificative când vine vorba de răspuns la accelerație și reducerea întârzierii turbinei.
Noua serie de motoare va intra în producție anul acesta dar se va fabria în paralel cu vechea generație până în anul 2017 când vechiul motor iese definitiv la pensie.