Home Știri Unicat – Porsche Cayenne Cabrio, mașina care era să fie

Unicat – Porsche Cayenne Cabrio, mașina care era să fie

de Dan Damian
Porsche Cayenne Cabrio

Constructorul german a dezvăluit că a studiat posibilitatea lansării unui Porsche Cayenne Cabrio, acum 20 de ani. Au realizat chiar și un prototip.

Porsche Cayenne Cabrio? Sună ciudat, nu? Și totuși, imediat după lansarea primei generații Cayenne, în decembrie 2002, Porsche a vrut să exploreze noi versiuni de caroserie pentru primul SUV Porsche. Așadar, pe lângă versiunea clasică de SUV cu 5 locuri, constructorul german a luat în calcul alte trei versiuni: una cu lungimea mai mare cu 20 cm, care să acomodeze un al treilea rând de scaune, un coupe și un cabriolet. Culmea este că primele două erau cele mai logice, dar mai departe a trecut versiunea Cabrio. Ce înseamnă că a trecut mai departe? Simplu, designerii și inginerii au realizat fizic o posibilă versiune. O vedeți mai jos.

Porsche Cayenne Cabrio

Modelul este unicat și se găsește la Muzeul Porsche. Nu este funcțional, din mai multe motive, dar în principal pentru că, deși au tăiat plafonul, inginerii nu au implementat și rigidizarea specifică unui cabriolet, astfel că mașina n-ar fi sigură la condus.

De fapt, studiul trebuia să răspundă la câteva întrebări: este comod un SUV Cabrio de 4,8 metri, ale cărui portiere sunt mai mari cu 20 cm? Poate fi implementat un mecanism eficient de retractare a plafonului textil? Nu s-a ajuns până acolo, pentru că designerii nu s-au pus de acord nici măcar asupra formei spatelui. Acesta este motivul pentru care partea posterioară a lui Porsche Cayenne Cabrio este formată din două jumătăți diferite: una cu stopurile plasate mai jos, în stilul celor de la Carrera GT și una cu stopuri mai înalte, specifice SUV-urilor.

Dacă s-ar fi ajuns la producția de serie, s-ar fi ales una din cele două versiuni de spate. În același timp, s-a stabilit modul de funcționare al soft-top-ului. Acesta ar fi rulat pe bara de protecție de răsturnare (roll-over) și s-ar fi ascuns sub capacul portbagajului, care se deschide în ambele părți (acel tipar sub forma literei Z folosit ulterior de multe cabriolete). Până la decizia de abandonare a proiectului, inginerii nu reușiseră să construiască mecanismul dorit, pentru că acesta nu a trecut testele simulate pe computer. Modelul unicat a rămas astfel cu acționare manuală pentru sort-top.

Totuși, acest tip de mecanism este folosit la actualul Porsche 911 Targa.

Interiorul este exact cel al primei generații Cayenne, doar parbrizul este mai scurt.

De ce nu s-a mers mai departe? Cei de la Porsche nu erau convinși că această versiune va fi profitabilă și nici nu credeau că mașina se va încadra în stilul de design Porsche. Atenție, vorbim despre anul 2002, atunci când Nissan Murano Cabrio mai avea de așteptat 8 ani până la apariție. Ulterior, Porsche a renunțat la orice idee de cabriolet pentru Cayenne, dar a implementat ideea de Coupe, în stilul SUV Coupe, cu 4 portiere.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?