Home Modele noi SsangYong Torres: SUV de clasă medie între Korando și Rexton

SsangYong Torres: SUV de clasă medie între Korando și Rexton

de Răzvan Măgureanu
SsangYong Torres

SsangYong prezintă în această vară un nou SUV, SsangYong Torres, care va fi disponibil în Europa doar în versiune electrică și pe alte continente și cu motoare cu ardere internă. 

Sub numele de cod J100, SsangYong anunțase în vara lui 2021 un nou SUV care va debuta acum pe piața din Coreea de Sud în versiune convențională cu motor termic. Acesta a primit numele de Torres și este un SUV de clasă medie care se va plasa între Korando și Rexton. La finalul lui 2023 va urma și o versiune electrică destinată special pentru piața europeană.

Look robust de off-roader 

Primele fotografii oficiale confirmă ceea ce sugerau desenele publicate. Torres preia noua filozofie de design “Powered by Toughness” care va fi caracteristică tuturor modelelor SsangYong în viitor. SsangYong Torres este un SUV cu look de off-roader având o linie înaltă a caroseriei și geamuri relativ înguste. Grila radiatorului este împărțită în două: cea superioară și îngustă cu șase bare verticale duble  care ne duc cu gândul la Jeep și cea inferioară.

SsangYong Torres

Impresia de robustețe caracterizează designul noului SUV coreean și este scoasă în evidență de pasajele evazate ale roților, drepte în partea superioară, de linia sculptată a părților laterale, de montantul spate gros care are o excrescență pe care este inscripționat numele modelului și de hayonul înlocuit cu ușă cu deschidere laterală, având balamalele în partea stângă.

Ușa laterală spate este un element interesant de design având desenată pe ea un capac pentru roata de rezervă lângă care se află un mâner solid pentru deschidere.

Desenele prezintă și diverse accesorii opționale cum sunt luminile din acoperiș, care vor putea fi probabil comandate la fel ca și la pick-up-ul Musso Grand.

Cu o lungime de 4,70 metri, o lățime de 1,89 metri, o înălțime de 1,72 metri, SsangYong Torres se plasează între Korando și Rexton, însă ampatamentul de 2,68 metri îl clasează mai degrabă în segmentul clasei compacte decât în cel al clasei medii. În schimb, SsangYong se laudă cu un portbagaj generos care măsoară între 703 și 1662 litri.

Interior premium 

Primele fotografii oficiale relevă un interior premium, îmbrăcat în piele cu inserții din aluminiu și o planșă de bord cu trei ecrane: unul pentru instrumentele de bord și două ecrane tactile, cel superior pentru sistemul multimedia și cel inferior pentru climatizare. Butoanele fizice lipsesc cu desăvârșire. Tunelul median este curat înglobând doar selectorul cutiei de viteze automate și suporturile pentru pahare, singurele butoane fiind plasate exclusiv pe volanul multifuncțional.

SsangYong Torres

Ssangyong nu a dat deocamdată niciun fel de date despre propulsie dar publicația coreeană “Autopost” anunță că motorizarea de bază va fi un motor cu 4 cilindri de 1,5 litri cu 170 CP și 286 Nm care va transmite puterea la roțile din față prin intermediul unei cutii automate cu șase trepte. Tracțiunea intergală va fi disponibilă opțional.

Prețurile vor porni de la 20.700 euro pe piața coreeană, iar producția a început deja în iunie. De asemenea, SsangYong nu a anunțat nimic despre propulsia electrică dedicată continentului european.

Speranțe pentru un nou investitor

Noul SsangYong Torres este un model îndrăzneț lansat într-o perioadă complicată și incertă pentru producătorul coreean aflat în insolvență.  Însă coreenii sunt optimiști anunțând acum câteva săptămâni că sunt aproape de un acord cu un nou investitor. Acesta ar putea fi consorțiul KG care așteaptă aprobarea instanței pentru a prelua marca coreeană.

SsangYong TorresSsangYong TorresSsangYong TorresSsangYong TorresSsangYong TorresSsangYong TorresSsangYong TorresSsangYong TorresSsangYong TorresSsangYong TorresSsangYong TorresSsangYong TorresSsangYong Torres

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?