Știri

Vânt puternic la Audi e-tron, „coafura” rezistă peste vară în gama BMW

Constructorul din Ingolstadt are două premiere majore în gama SUV – noul vârf de gamă Q8, dar mai ales primul lor model complet electric, e-tron Quattro, în timp ce BMW se pregătește cu sârg de „vacanța de vară” pentru aproape întreaga sa gamă de modele.

Constructorul bavarez a decis ca de acum încolo toate propulsoarele pe benzină și modelele plug in hybrid pe care le comercializează în Germania să primească la fel ca versiunile diesel propriile filtre de particule – tehnologia SCR cu injecție AdBlue devenind standard pe cele din urmă din martie. Tot începând cu luna iulie BMW va crește numărul de modele pe Seria 1, 3, 4 și 5 disponibile standard cu transmisia automată Steptronic cu 8 rapoarte.


Alte îmbunătățiri operate peste vară includ deja anunțata tehnologie Wireless Charging pentru 530e iPerformance, serviciul BMW Digital Charging Service inclus în suita Connected eDrive Services pentru BMW i și BMW iPerformance, un pachet aerodinamic pentru i8 Roadster, noi culori exterioare pentru Seria 5 și Seria 6 Gran Turismo dar și mai multe opțiuni pentru Seria 7 Individual.


Noutățile absolute în gamă sunt însă reprezentate pe de o parte de introducerea seriei limitate BMW 1 Series Edition Metropolitan – disponibilă pentru versiunile în trei și cinci uși, dotate cu noi opțiuni pentru a face față mai ușor anevoiosului trafic urban cotidian. Iar de cealaltă parte există noi opțiuni pentru X3 și X4: Sports Activity Coupé-ul în versiune X4 xDrive30d cu 265 Cp și 620 Nm, dar mai ales noul X3 M40d. Acesta devine a doua versiune M Performance disponibilă pentru SUV-ul X3, dotat cu un propulsor cu șase cilindri în linie diesel de 326 CP și 680 Nm, pentru o accelerație fulminantă de la zero la 100 km/h în doar 4,9 secunde.


Înapoi în Ingolstadt, Audi continuă seria preview-urilor pentru primul lor model complet electric, SUV-ul e-tron Quattro cu noi noutăți tehnice, dar și o premieră mondială. Aflată în tunelul aerodinamic pentru teste, sportivul SUV electric a ieșit drept unul dintre cei mai aerodinamici „atleți” din segment, cu un coeficient de rezistență la înaintare de 0,28 – element foarte important mai ales la viteze mari, deci factor decisiv pentru atingerea autonomiei promise de peste 400 km conform noului standard WLTP.


Și mai interesant este că versiunea de serie va fi dotată opțional, în premieră mondială, cu oglinzi retrovizoare exterioare „virtuale” – mult mai înguste decât cele normale (reduc lățimea modelului e-tron cu 15 cm), ele integrează și câte o cameră de luat vederi în stativ. Imaginile apar pe ecrane OLED în interior, amplasate în zona de tranziție dintre panoul planșei de bord și portieră. Ele în plus pot fi adaptate pentru diverse scenarii de condus – pe autostradă, în viraje sau pentru manevrele de parcare. În plus, Audi dezvălui și faptul că e-tron va fi echipat standard cu sistemul de suspensie adaptiv pneumatic, capabil să coboare caroseria mai aproape de sol cu până la 2,6 cm la viteze de peste 120 km/h.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE