Home Modele noiA doua generație VW T-Roc vine în premieră pentru VW cu motoare full hibrid

A doua generație VW T-Roc vine în premieră pentru VW cu motoare full hibrid

de Răzvan Măgureanu
VW T-Roc

A doua generație VW T-Roc a crescut sensibil în dimensiuni și primește în premieră pentru marca VW un sistem de propulsie full hibrid.

Lansat în 2017 pentru a concura cu Nissan Qashqai, SUV-ul VW plasat între T-Cross și Tiguan, VW T-Roc s-a impus rapid pe piață, în 2024, care a fost ultimul an complet de producțiue al actualei generații,  fiind vândute circa 292.000 unități în Europa.  În otal, în cei 8 ani ai ciclului de viață, SUV-ul produs la uzina din palmela, lângă Lisabona, s-a vândut în peste 2 milioane de exemplare. Astfel, T-Roc este al doilea cel mai bine vândut model VW după Tiguan.

Cu 4,37 metri lungime, noul T-Roc este cu 12,2 cm mai lung decât predecesorul său în timp ce ampatamentul de 2,63 metri este cu 2,8 cm mai lung. De asemenea, volumul portbagajului a crescut cu 30 litri la 475 litri și VW promite mai mult loc și confort pentru pasagerii care iau loc pe bancheta spate.

La interior, VW utilizează circa 20% materiale reciclate și a redus cantitatea de plastic. De exemplu, zona de deasupra panoului  instrumentelor de bord este acoperită cu un material textil capitonat. Panourile ușilor din față vor avea acum mai multe suprafețe moi. Butoanele pentru geamuri rămân neschimbate și nu au funcție tactilă, și au apărut noi mânere la uși.

Volanul multifuncțional se operează prin butoane fizice. Maneta schimbătorului de viteze a fost mutată în spatele volanului, creând mai mult spațiu în consola centrală. Aici, șoferul găsește o suprafață de încărcare prin inducție cu canale de răcire, precum și comutatorul Driving Experience Control, deja cunoscut de la VW Tiguan. Acest buton rotativ poate fi folosit pentru reglarea volumului audio, modificarea setărilor modurilor de condus sau schimbarea atmosferei din vehicul.

Farurile IQ Light LED Matrix opționale sunt disponibile opțional și sunt conectate cu logo-ul VW iluminat în alb printr-o bandă îngustă de lumină. Partea din spate a modelului T-Roc are, de asemenea, o bară transversală LED continuă cu logoul Volkswagen iluminat în roșu (în funcție de echipare)

VW T-Roc.

Motoare mild și full hibrid

A doua generație T-Roc renunță complet la cutiile de viteze manuela și va avea doar motoare electrificate. Modelul de bază este propulsat de un motor turbo de 1,5 litri echipat cu sistem mild hybrid pe 48V în versiuni de 116 și 150 CP cuplate la o transmisie DSG cu 7 trepte.

În premieră pentru marca VW, T-Roc va primi în 2026 un sistem de propulsie full hibrid echipat cu același motor de 1,5 litri cu 136 și 170 CP. Gama va fi completată cu T-Roc 2.0 TSI cu tracțiune integrală și cu T-Roc R cu 333 CP.

Construit pe platforma MQB Evo, T-Roc beneficiază de noua arhitectură hardware și software a acestei arhitecturi. Astfel, instrumentele de bord sunt afișate pe noul Digital Cockpit pro de 10 inchi, sistemul multimedia are display de 10,4 sau 13 inchi în versiunea de top ce beneficiază de noua ergonomie de la Tiguan și Tayron, este disponibil în premieră la T-Roc un head-up display dar și un pachet de asistență modern cu funcția opțională Travel Assist care oferă inclusiv asistență la schimbarea automată a benzii.

De la 28.740 euro din noiembrie

În România, T-Roc se lansează în noiembrie la un preț de pornire de 28.740 euro și gama este formată din echipările Base (accent pe buget și funcționalitate), primul pachet de extindere este Life (accent pe funcționalitate și confort), precum și cele două versiuni de top Style (accent pe design și tehnologie) și R-Line (accent pe sportivitate). Configurația modelului a fost simplificată în pachete și numărul de pachete a fost redus cu 50%.

Sunt disponibile în total șase variante de vopsea: Pure White uni, Wolf Grey metallic, precum și noile culori Canary Yellow uni, Flamed Red metallic, Celestial Blue metallic și Grenadilla Black metallic. Plafonul este disponibil și în culoarea bicoloră Black uni. În plus, toate versiunile T-Roc pot fi comandate cu un cârlig de remorcare, a cărui sarcină permisă pe bara de tractare (80 kg) este concepută și pentru transportul bicicletelor electrice grele.

VW T-RocVW T-RocVW T-RocVW T-RocVW T-RocVW T-RocVW T-RocVW T-RocVW T-RocVW T-RocVW T-RocVW T-RocVW T-RocVW T-RocVW T-Roc

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.