Unele mașini nu îmbătrânesc niciodată. Li se spune “atemporale” și BMW Z8 este cu siguranță una dintre ele.
O mașină “atemporală” este una care nu-și arată niciodată vârsta. Poate avea 20 – 30 de ani, dar nu pare învechită. Sigur, este complet depășită la nivelul sistemelor de siguranță și asistență, dar este prezentă în actualitate, nu pare din alt film. BMW Z8 este cu siguranță una dintre aceste mașini.
BMW Z8 a fost prezentat în versiune de serie la Salonul Auro de la Frankfurt, în 1999, după ce a fost anunțat de conceptul BMW Z07 dezvăluit la Salonul Auto din Tokyo, cu 3 ani mai devreme.
Vă mai amintiți era Chris Bangle la conducerea departamentului de design BMW? Ei bine, sub coordonarea lui a fost produs BMW Z8, dar designul mașinii a fost semnat de un alt designer celebru, Henrik Fisker (ulterior creatorul Fisker Karma, cautați-l, parcă seamănă puțin). Ideea de design a lui Z8 a fost aceea de a aduce un omagiu celebrului roadster BMW 507 din 1956, creat atunci de Albrecht von Goertz.
Ideea lui BMW Z8 a fost aceea de roadster de inspirație retro (înălțime rdusă, capotă față foarte lungă și poziție de condus cât mai aproape de puntea spate, cea motoare), dar cu toate beneficiile moderne ale mașinilor sport. Roadsterul bavarez avea numeroase componente din aluminiu la nivel șasiului și a fost echipat cu cel mai puternic motor pe care BMW îl avea în portofoliu la acea vreme: (BMW M S62) preluat de la BMW M5 (E39), un V8 de 4,9 litri, aspirat, capabil să livreze punții spate o putere maximă de 400 CP, prin intermediul unei cutii de viteze manuale, cu 6 trepte.
Acest flux de putere era gestionat de sistemul Dynamic Stability Control (DSC/controlul dinamic al stabilităţii) şi de un diferenţial autoblocant. BMW Z8 a fost primul automobil european oferit standard cu anvelope run-flat (pe jante de 18 inch), aflate atunci la început de drum și avea un sistem de măsurare a presiunii din pneuri, ceva banal astăzi, dar inovator acum 20 de ani. Cu acest motor, BMW Z8 asigura accelerația 0 – 100 km/h în 4,7 secunde, viteza maximă fiind limitată electronic la 250 km/h.
Z8 a fost un automobil unic, produs în serie mică. Pe parcursul a trei ani, între 2000 și 2003, doar 5.703 de exemplare au fost asamblate pe o secțiune specială a uzinei BMW din Munchen. Și pentru că bavarezii au dorit să ofere clienților o experiență completă și exclusivă, aceștia erau invitați la uzină, pentru a asista la ultimele faze de asamblare a propriului lor exemplar. În plus, atunci când se înmânau cheile, acestea erau însoţite de o carte realizată manual, care includea fotografii ale procesului de producţie al acelui automobil, precum şi mostre reale ale vopselei şi tapiţeriei.
BMW Z8 a fost atât de spectaculos la vremea lui (și este încă), încât a fost preferat pentru rolul de Bond car în filmul “The World Is Not Enough” din 1999.