Modele noi Știri

KIA Stinger facelift: detalii complete despre gama de motorizări

KIA Stinger facelift
KIA Stinger facelift

Acum mai bine de o lună, constructorul coreean prezenta primele detalii ale modelului KIA Stinger facelift, dar fără să spună nimic despre motorizări. Acum, însă, a dat toate detaliile.

Modelul coreean, vârful de gamă KIA, unul care, deși nu are vânzări foarte bune, continuă să arate competențele KIA și apropierea de berlinele sportive ale constructorilor germani premium, a primit un set de îmbunătățiri atât la nivelul motoarelor, cât și la niveelul sistemelor de siguranță și infortainment.

În ceea ce privește gama de propulsoare, cea mai importantă noutate este dispariția din gamă a turbodieselului de 2,2 litri și 200 CP. Nici un diesel nu mai est acum oferit pentru Stinger.

KIA Stinger facelift

În rest, KIA Stinger facelift rămâne cu motorul de bază, de 2 litri, turbo, cu 255 CP și 353 Nm, același valori de până acum. 

Doar pentru piața nord-americană, KIA Stinger facelift a primit un nou motor, de 2,5 litri, T-GDi, care eproduce 304 CP și 422 Nm.

Cel mai puternic motor rămâne neschimbat, un V6 de 3,3 litri, care oferă 370 CP și 510 NM. Pentru toate piețele, mai puțin cele din Europa și Rusia, acest motor a primit o supapă pe traseul de evacuare care-i conferă nu doar un sunet mai sportiv, ci și un plus de 3 CP.

KIA Stinger facelift

În afară de sistemele de infotainment îmbunătățite, KIA Stinger facelift vine și cu niște elemente de siguranță în premieră:

  • Sistemul de avertizare la ieșirea în siguranță din automobil (SEW – Safe Exit Warning) detectează automobilele care vin din spate din ambele părți ale modelului Stinger când acesta este parcat sau oprit, alertând pasagerii cu un semnal sonor și vizual în cazul în care încearcă să deschidă ușa
  • Tehnologia Kia de ultimă generație Blind-Spot View Monitor acționează ca o a doua „pereche de ochi” pentru șoferi prin eliminarea unghiului mort din oglinzile laterale. Acesta afișează imagini video de înaltă rezoluție în partea stângă sau partea dreaptă a panoului de bord TFT-LCD dacă șoferul semnalizează schimbarea benzii de circulație și un alt automobil este “ ascuns” în unghiul mort. Camerele oferă un unghi de vizualizare mai larg decât oglinzile retrovizoare, pentru a permite șoferilor să aibă o vedere clară asupra traficului din spate.
  • Sistemul de asistare la păstrarea benzii de circulație (LFA – Lane Following Assist) ajută automobilul să stea în centrul benzii sale de circulație
  • Sistemul de asistare la conducerea pe autostradă (HDA – Highway Driving Assist) ajută la menținerea unei distanțe prestabilite față de automobilul din față pe autostradă și păstrează automobilul în centrul benzii sale de circulație, chiar și pe drumurile cu viraje.
  • Sistemul de avertizare pentru pasagerii locurilor din spate (ROA – Rear Occupant Alert) oferă o avertizare șoferului dacă acesta uită animale de companie sau copii în momentul în care părăsește automobilul.