Se știa de mult timp, dar abia acum s-a ajuns la final: uzina Bentley din Crewe a produs ultimul propulsor W12, lăsând loc performanței prin electrificare.
Sunt peste 20 de ani de când celebrul, acum, W12, apărea sub capota modelului Continental GT, lansat în 2003. La acea vreme, acest propulsor de 6 litri dezvolta 559 CP și 650 Nm începând de la 1.600 rpm. De-a lungul timpului, acest motor a fost montat și sub capota modelelor Flying Spur și Bentayga. Asta la nivelul modelelor Bentley, pentru că motorul a fost folosit și de Phaeton, tot la începutul anilor 2000, dar cu puterea de 450 CP, și de Touareg, însă fără supraalimentare.
Bentley a dezvoltat constat acest motor, dar în 2015, W12-ele a trecut printr-un refresh tehnic masiv, la nivelul supraalimentării pentru modelul Bentayga (inițial), ocazie cu care inginerii Bentley au creat și sistemul de dezactivare a unui rând de cilindri, totul pentru a reduce emisiile. Cu aceste modificări, motorul a trecut și sub capotele modelelor Continental GT (coupe și cabrio) și Flying Spur.
Bentley spune că acest propulsor, care este cu 24% mai scurt decât un V12 tradițional, este construit manual la uzina din Crewe, proces care necesită șapte ore și construcția a nu mai puțin de 2.600 de componente individuale. În ultima sa versiune, motorul este capabil să propulseze modelul Bentley Continental GT Speed în 3,6 secunde până la 100 km/h și să-l poată face să atinge un maxim de 332 km/h.
Pentru a onora ieșirea din producție a acestui motor emblematic pentru Bentley, producătorul britanic a organizat o festivitate speciale în uzină, ocazie cu care Bentley a anunțat o ediție de adio, de 120 de modele Bentayga, Continental GT și Continental GT Convertible, cu câteva inserții (exterior și interior), care să marcheze despărțirea. Clienții acestor modele vor primi și o machetă a blocului motor.
Peste 100.000 de motoare W12 u fost produse la uzina Bentley din Crewe de-a lungul timpului, iar evoluția tehnologiei a însemnat o creștere de 34% a puterii maxime și o creștere de 54% la nivelul cuplului maxim, concomitent cu o reducere cu 25 de procente în ceea ce privește nivelul emisiilor.
Cine vine în loc? Electrificarea. La început, sub forma sistemului de propulsiei al noului Continental GT Speed: motor termic V8 de 4 litri, capabil să livreze 600 CP. Dar în carcasa cutiei de viteze cu 8 trepte este și un motor electric de 190 CP, astfel că noul Bentley Continental GT Speed este creditat cu o putere maximă de 782 CP. Asta înseamnă o creștere de 19% față de ceea ce putea să livreze motorul W12. Și cuplul a crescut, de la cei 900 Nm ai motorului W12, la 1.000 Nm acum. Performanțele sunt și ele mai bune: Bentley Continental GT Speed accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde și atinge o viteză maximă de 335 km/h.
Acest nou propulsor va constitui baza pentru motorizările tuturor celorlalte modele din gama Bentley.