BMW Group continuă să-şi extindă serviciile premium inovatoare şi, prin BMW CarData, permite opţiuni de servicii personalizate pentru conducătorii BMW pe baza datelor din automobil.
La evenimentul “Mobility of Tomorrow”, o iniţiativă a Saociaţiei Germane a Industriei Aut, ce a avut loc la Berlin la 30 mai, Peter Schwarzenbauer – membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru MINI, Rolls-Royce, BMW Motorrad, Customer Engagement şi Digital Business Innovation BMW Group, a explicat: “BMW CarData va duce conectivitatea automobilelor noastre într-o nouă dimensiune. Clienţii BMW ConnectedDrive vor putea să beneficieze în mod rapid şi uşor de servicii terţe noi, inovatoare şi personalizate. Protejarea datelor automobilului Protecţia datelor automobilului face parte din înţelegerea noastră a conceptului premium în automobilul foarte conectat. Acest lucru este ceea ce aşteptă clienţii din partea noastră. În acest fel, permitem clienţilor să decidă ce se întâmplă cu datele lor. Aceasta este filosofia din spatele BMW CarData”.
BMW CarData oferă numeroase beneficii clienţilor: conducătorii pot economisi bani cu prime de asigurare individualizate, bazate, de exemplu, pe kilometrajul real. Sau să beneficieze de programări în service mai rapide, pentru că, datorită pregătirii ideale, piesa necesară a fost comandată în prealabil. Dar, de asemenea, este uşor să ne imaginăm în viitor servicii complet noi, precum opţiuni de infotainment personalizate. Pentru utilizarea BMW CarData este necesar un model BMW cu card SIM integrat. Aproximativ 8,5 milioane de automobile BMW îndeplinesc în prezent această cerinţă. Odată ce clienţii şi-au înregistrat modelele BMW în portalul ConnectedDrive, ei pot să utilizeze şi BMW CarData fără costuri suplimentare.
BMW CarData funcţionează după cum urmează: automobilul generează date, inclusiv date despre stare precum kilometrajul; date bazate pe utilizare precum consumul mediu şi date de evenimente precum apel de service automatizat. Unele date, precum aşa-numitele datele telematice, sunt transmise în formă criptată, exclusiv prin intermediul cardului SIM instalat permanent, către serverele BMW securizate. De acolo, cu acordul clientului, furnizorii de servicii pot accesa datele criptate necesare pentru anumite servicii. Securitatea datelor este întotdeauna principala prioritate. Accesul terţilor la automobil, care sporeşte considerabil riscul de hacking, este evitat. Peter Schwarzenbauer: “Pentru clienţi, CarData înseamnă securitate, transparenţă şi control asupra datelor de la propria maşină, combinate cu numeroasele beneficii ale serviciilor personalizate”.
BMW CarData permite clienţilor să gestioneze foarte simplu modul în care sunt partajate datele telematice cu furnizorii de servicii. Tot ce este nevoie pentru a elibera date, a refuza accesul sau a retrage consimţământul anterior este un click al mouse-ului: clientul este singurul care decide dacă o companie primeşte datele sau nu. În acest fel, clienţii păstrează întotdeauna controlul. BMW Group este prima companie auto care a introdus acest serviciu, aflat deja în conformitate cu reglementările UE privind protecţia generală a datelor planificate pentru 2018. Este garantat cel mai înalt nivel de transparenţă, iar clienții pot solicita oricând, prin portalul ConnectedDrive, un raport CarData cu privire la datele publicate sau o arhivă CarData. Arhiva conţine o listă detaliată a datelor telematice stocate în legătură cu automobilul şi un glosar care explică termenii-cheie.
Furnizorii de servicii, cum ar fi garajele, companiile de asigurări şi administratorii de flote, se pot înregistra la BMW CarData. În cazul în care clienţii doresc să utilizeze un anumit serviciu şi îşi dau acordul în mod activ pentru publicarea datelor telematice, companiile solicitante primesc, în formă criptată prin intermediul backend-ului securizat al BMW, datele de care au nevoie pentru serviciu. Aceste informaţii oferă baza opţiunilor de servicii inovatoare personalizate şi bazate pe date – de la funcţiile infotainment la funcţionalitatea smart home -, care permit clienţilor o gamă largă de servicii cu valoare adăugată. BMW CarData a fost lansat în Germania la 30 mai 2017, după care, treptat, va fi disponibil şi pe alte pieţe.