Home TesteContactContact: Mazda CX-80 – Confort și eficiență

Contact: Mazda CX-80 – Confort și eficiență

de Dan Damian
Mazda CX-80

Am luat un prim contact cu cel mai mare model Mazda din Europa și am aflat că Mazda CX-80 este greu de bătut la capitolul confort.

Spuneam mai demult că Mazda are propriul drum în industria auto și acesta este cam împotriva curentului. Ei bine, producătorul japonez continuă pe acest drum. Spun asta pentru că tocmai am testat noua Mazda CX-80, care devine cel mai mare model comercializat în Europa, dar totodată unul ușor de confundat cu fratele mai mic, CX-60, dacă nu-i percepi dimensiunile și – mai ales – dacă nu-i vezi interiorul.

Mazda CX-80

Din motive de costuri, CX-80 este identică cu CX-60 până la montantul central. Asta percepi inițial, deși 80 este cu 25 mm mai înaltă, iar unghiul parbrizului diferă. Pe laterale, diferențele vizibile sunt la portierele spate și la al treilea geam lateral, pentru ca partea din spate să fie, cum altfel, aproape identică cu cea a lui CX-60. Nu-i neapărat ceva rău, designul le-a reușit bine japonezilor, iar CX-80/CX-60 este o mașină frumoasă, care știe să spună că locul ei este în segmentul premium. Pe de altă parte, încearcă să convingi clienții că sunt două modele diferite. Deși, veți vedea, la interior chiar sunt. Dar tot în a doua parte.

Mazda CX-80

La nivelul dimensiunilor, cu două mașini aproape identice ca design, japonezii au vrut parcă să demonstreze ce înseamnă o platformă modulară. CX-80 are lungimea de 4.995 mm, iar asta înseamnă că este cu 250 mm mai lungă decât CX-60. Pe de altă parte, ampatamentul a crescut tot cu atât, la 3.120 mm. Este o valoare impresionantă, chiar și pentru o mașină de aproape 5 metri lungime.

La fel, dar altfel

Cam așa ai putea descrie habitaclul acestui model de clasă mare. Planșa de bord este identică cu ceea ce vezi la CX-60, aceleași materiale bune, plăcute, finisare premium, cusături, etc. O atmosferă excelentă până trebuie să operezi display-ul central de 12,3 inchi, cu touch, dar nu în mers. Este enervant și chiar mai complicat, pentru că trebuie să folosești controller-ul de pe consolă. Și, da, trebuie să te concentrezi să vezi ce selectează pe display. În plus, nici grafica meniului nu prea mai ține pasul cu perioada actuală.

Mazda CX-80

După ce treci de scaunele față, începi să înțelegi sensul acestui model. Mazda CX-80 vine cu trei rânduri de scaune, în echiparea standard. N-am spus cu 7 locuri. Asta pentru că, în funcție de configurația rândului doi de scaune, poți avea 6 sau 7 locuri și când spun configurație mă refer la faptul că ai trei tipuri de banchetă/scaune. Să o luăm pe rând: clasica banchetă, cu 3 locuri – apoi o configurație cu două scaune individuale (așa numitele captain’s seats) despărțite, fiecare cu propria cotieră. Prin spațiul dintre ele poți trece către scaunele de pe rândul 3, un fel de layout de monovolum. Apoi ai tot un fel de captain’s seats – 2 locuri – dar cu o consolă generoasă între ele.

Mazda CX-80

Spațiul pe rândul doi de scaune este…. n-ai ce să vrei mai mult, indiferent ce înălțime ai. Mai mult, bancheta de pe rândul doi glisează pe o distanță de 120 mm, iar spătarul se poate înclina între 15 și 33 de grade. Indiferent de configurație, aici stai efectiv regește. Impecabil la acest nivel. Pe cele două locuri din spate ajungi oarecum ușor, prin rabatarea scaunelor de pe rândul doi. Mazda spune că al treilea rând de scaune oferă spațiu suficient la cap pentru persoane cu înălțimea de până la 170 cm. Cam așa este. Oricum, probabil că în marea majoritate a timpului aceste locuri vor fi ocupate de copii.

Să vedem și cum stă Mazda CX-80 cu spațiul din portbagaj:

  • 258 de litri cu toate scaunele în poziție.
  • 687 de litri cu scăunel de pe rândul trei rabatate.
  • 1.221 litri cu doar scaunele din față în poziție.

*toate aceste valori sunt cele maximale, la configurația cu banchetă spate (7 locuri).

În rest, ai climatizare cu trei zone (locurile de pe rândul trei au guri de ventilație), scaune încălzite și ventilate față/spate (în funcție de versiune), priză de 220V în portbagaj, porturi de încărcare USB-C pentru toate cele trei rânduri de scaune. Și știți ce mai există în CX-80? Piele veritabilă, Nappa, în alb sau negru. Foarte plăcut!

Mazda CX-80

Economie în două forme

În ceea ce privește partea de motorizare, Mazda CX-80 vine cu niște diferențe față de CX-60. Are aceleași motoare, PHEV și diesel, dar dieselul este doar în versiunea cea mai puternică, iar tracțiunea este standard integrală, spre deosebire de CX-60, care poate fi comandat și cu tracțiune spate.

Mazda CX-80

PHEV-ul presupune un motor termic de 2,5 litri și 193 CP, plus unul electric de 175 CP și 270 Nm, pentru un total de 328 CP și 500 Nm. Bateria are capacitatea brută de 17,8 kWh și ar trebui să asigure autonomie electrică de 60 km, conform standardului WLTP. A făcut bine: cam 50 km, în condițiile în care am condus normal. Apoi, consumul de benzină crește pe măsură ce se reduce și buffer-ul bateriei (chiar și după ce pornește motorul termic, bateria mai are resurse până să ajungă la buffer-ul minim). Mașina este grea, se simt cele 2,24 tone la gol, dar poate fi condusă dinamic fără nici un fel de probleme. Accelerează bine, nu pare să depună efort (mai ales când mai ai resurse în baterie) și stă cu încredere pe viraje. Deși tracțiunea este integrală, aceasta favorizează puntea spate, iar asta nu poate fi decât benefic pentru dinamică. Așa cum vă imaginați, totuși confortul este prioritar. Consum (cu bateria descărcată)? Cam 6,5 l/100 km, dar depinde mult de cât ceri de la mașină, poți avea și peste 8 l/100 km.

Mazda CX-80

Plăcerea cea mai mare – și deloc vinovată – este însă dieselul de 3,3 litri, cu 6 cilindri în linie. Semnificativ mai slab ca putere, 254 CP, dar modul în care toarce, lipsa vibrațiilor, cuplul (550 Nm) mai bun ca al PHEV-ului, toate acestea sunt o plăcere. Da, probabil nu este o investiție bună pentru Mazda, cu toată această prigoană, mai ales de imagine, împotriva motoarelor diesel, dar când îl conduci… îl vrei. La senzația de putere ajută mult și sistemul mild-hybrid (17 CP, 153 Nm), mai ales la accelerațiile de pe loc. Consumul lui oficial este de 5,8 l/100 km, dar am obținut și 5,4 l/100 la un regim cuminte, dar fără eforturi deosebite pentru a conduce economic. În interior, nu auzi mare lucru, trebuie să fii puțin antrenat ca să-ți dai seama că e un diesel doar după sunet.

Mazda CX-80

Prețuri pentru CX-80? Cel de bază, pentru echiparea Exclusive-Line este de 55.990 euro în versiune PHEV și 61.190 euro pentru diesel. La nivelul superior, adică cel mai bun nivel de echipare, Takumi Plus, prețul este de 66.440 euro pentru PHEV și 67.490 euro pentru diesel.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.