Mulți au uitat deja Lăstunul, iar generațiile mai tinere probabil că nici nu au auzit de el. Așa-numitul Autoturism de Foarte de Mic Litraj (A.F.M.L.), dezvoltat la propunerea lui Nicolae Ceaușescu, care își dorea un nou „automobil al poporului”, ieftin, economic și ușor de întreținut.
Lansată cu un an înainte de căderea regimului comunist și devenit celebru pentru calitatea dezastruoasă a fabricației, precedată de o fiabilitate foarte slabă, Dacia 500 este o pagină de tristă amintire pentru industria auto românească. Probabil și din aceste motive nici nu se găsesc foarte multe date despre acest automobil sau poze de înaltă rezoluție.
Așa că la aflarea veștii că un pasionat din Timișoara are un Lăstun funcțional, am tot încercat să stabilim o întâlnire pentru a realiza primul test cu Dacia 500 “Lăstun”, la 32 de ani de când aceasta a fost lansată în producție. În cele din urmă, astrele s-au aliniat săptămâna trecută, când nu doar că am realizat aceste imagini, dar am și condus mașina și pregătim un articol pe care îl veți putea citi în numărul de septembrie al revistei auto motor și sport.

Dacia 500 “Lăstun”

Dacia 500 “Lăstun”
Foto: Mașinistul. Republicarea fără acordul autorului este strict interzisă.
1 comentariu
Articol bine scris dar siteul este problematic