Home Știri Dacia deține mai mult de jumătate din piața de GPL din Europa

Dacia deține mai mult de jumătate din piața de GPL din Europa

de Răzvan Măgureanu
Test Dacia Duster facelift ECO-G

Dacia a anunțat în cadrul webinarului “LPG Strategy: Eco Smart by Dacia” că va continua să dezvolte sistemele de propulsie cu GPL ca o alternativă mai ecologică la sistemele clasice și că are pregătite soluții pentru GPL în perspectiva viitoarelor norme Euro 7.

Dacia oferă sisteme de propulsie cu GPL încă din 2009 când niciun producător nu oferea soluții de fabrică pentru GPL. După ce în perioada 2009-2010, dacia a oferit soluții GPL pentru Logan și Sandero, în perioada 2011-2018 gama s-a lărgit cu propulsie GPL și pentru Duster și Lodgy, iar în prezent se oferă și la Jogger.

Astfel, Dacia deține o cotă de piață imensă, de 57,6% din segmentul GPL în Europa, iar 26,6% din toate modelele Dacia vândute sunt echipate cu GPL.  De asemenea, oficialii Dacia declară că în țările din UE și Turcia circulă 28 milioane vehicule cu GPL iar 15 milioane dintre acestea sunt modele Dacia cu GPL.

Specialiștii de la Dacia consideră că sistemul de alimentare cu GPL are numeroase avantaje: este mult mai ieftin decât un sistem hibrid sau plug-in, performanțele nu sunt afectate fiind la același nivel cu un motor pe benzină, volumul portbagajului nu este afectat deoarece rezervorul de GPL este amplasat în portbagaj în locul roții de rezervă, autonomia totală GPL și benzină este peste 1000 km și modelele cu GPL emit cu 10% mai puțin CO2 decât cele similare pe benzină.

Conform unui studiu intern făcut de cei de la Dacia, 79% dintre clienții Sandero și 85% dintre clienții Sandero Stepway alimentează lunar cu GPL.  Acest lucru este posibil doearece în prezent există peste 40.000 stații GPL în țările unde se comercializează marca Dacia și cel puțin una din patru stații de benzină au și pompe cu GPL.

În prezent, datorită faptului că benzina s-a scumpit de la 1,5 euro la 2-2,2 euro în țările UE și prețul unui litru GPL este relativ constant în jur de 1 euro, un client de mașină GPL economisește 3000 euro la fiecare 60.000 km. Deoarece diferența de preț dintre o Dacie cu motor 1.0 turbo cu benzină și cu GPL este de numai câteva sute de euro, aceasta se amortizează foarte repede după numai 15000 km.

Datorită costurilor mai reduse de utilizare, 50% dintre cei care au avut înainte un model pe GPL nu iau în calcul alt sistem de propulsie atunci când își înlocuiesc mașina.

I-am întrebat pe cei de la Dacia în cadrul webinarului dacă motoarele pe GPL vor putea respecta viitoarele norme Euro 7. În acest moment normele Euro 7 nu sunt stabilite, existând mai multe propuneri. De aceea, oficialii Dacia ne-au spus că lucrează cu una din ipotezele cele mai probabile pentru viitoarele limite de emisii Euro 7 și că motoarele cu GPL se vor încadra în acest norme.

Articole similare

1 comentariu

blank
Ilie Florin June 10, 2022 - 08:59

Interesant că în acest moment pe site-ul dacia.ro nu există nici-un model de vânzare cu GPL (10 iunie 2022).

Reply

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?