Home Teste Test – Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG – Restart de succes

Test – Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG – Restart de succes

de Dan Damian
Test Volkswagen T-Roc facelift

În 4 ani de la debut, Volkswagen T-Roc s-a vândut peste un milion de exemplare, așa că nemții au pretenții de la el în continuare și tocmai i-au aplicat un facelift consistent.

Vremurile când doar Touareg și Tiguan făceau legea în gama de SUV-uri Volkswagen au apus demult. În doar câțiva ani au „răsărit“ alte trei SUV-uri (T-Roc, T-Cross și Taigo) – asta fără să mai punem la socoteală gama ID –, iar distanța dintre ele la nivel de încadrare în segment s-a redus constant. Volkswagen T-Roc are însă o poziție privilegiată. A fost lansat la finalul anului 2017 și s-a poziționat imediat sub Tiguan, iar ulterior, peste T-Cross. Dacă ar fi să-l analizăm mai în detaliu, este singurul SUV de sub Tiguan disponibil cu tracțiune integrală (4Motion).

Test Volkswagen T-Roc facelift

Anul trecut a fost anunțat un facelift pentru acest model, și acest facelift ar putea fi o referință pentru cum să aplici modificări de efect, fără să intervii prea mult pe structura inițială. Partea frontală a primit un contur pentru faruri (opțional, IQ.Light LED Matrix, 752 de euro), contur care se continuă cu cele două linii superioare ale noii grile. Cea din mijloc poate fi acum luminată. Zona inferioară a spoilerului are cum un scut din aluminiu mult mai evident, care aduce un plus de robustețe vizuală. În spate, schimbările sunt minore, în principiu doar structura internă a stopurilor, cu (opțional) semnalizatoare direcționale și câteva modificări în partea de jos a spoilerului.

Atmosfera interiorului este complet schimbată. Nu doar datorită unor noi inserții, culori și tapițerii, ci în special pentru că planșa de bord a primit, în locul displayului integrat în bord, un altul, de 9,2 inchi, „flotant“, echipat cu toată conectivitatea de care ai nevoie, dacă plătești în plus 768 de euro (Discover Media). Un alt aspect care aduce un aer proaspăt e grupul de comenzi tactile ale climatizării. Îți trebuie ceva obișnuință pentru a putea seta temperatura și viteza ventilatorului prin glisare cu degetul, dar te obișnuiești destul de repede. Și mai avem Digital Cockpit. Nu-i noutate, chiar dacă este susținut de cel mai nou software (MIB3), dar acum e oferit în echiparea standard, indiferent de motorizare. Este unul dintre cele mai bune din clasa lui, personalizabil, cu informații grupate coerent și rezoluție excelentă.

Tehnologie consistentă

În versiunea de bază, Life, Volkswagen T-Roc poate fi comandat cu motorul în trei cilindri și 110 CP. Eu l-aș evita însă, pentru că T-Roc are valențe dinamice, iar propulsorul de un litru n-ar face decât să frustreze în anumite momente. Modelul testat de noi este în echiparea Style, cu motorul 1.5 TSI de 150 CP cuplat la cutia DSG cu șapte trepte. E alegerea perfectă, dacă nu vrei diesel și nu-ți permiți sau nu te interesează zona din jurul a 200 CP sau R-ul de 300 CP. TSI-ul de 150 CP conferă o dinamică foarte bună și n-are nici o legătură cu cel în trei cilindri la nivel de rafinament. Este echilibrat, pornește fără vibrații puternice și trage consistent chiar și după 140 km/h. Îl ajută și cutia DSG, la fel de bună cum o știm de la aproape toate modelele grupului și pe care rareori o poți pune în dificultate, eventual doar când îți propui asta. Consumul coboară puțin sub 6 l/100 km pe drumurile naționale, în cel mai economic regim, dar în oraș ajunge și la 10 l, în funcție de trafic. La viteze de până în 70 km/h se taie alimentarea a doi cilindri în anumite momente, și vezi asta pe tabloul de bord „Regim 2 cilindri“. Uneori, îl poți provoca să treacă în doi cilindri, dacă ridici puțin piciorul de pe accelerație și apoi menții viteza constantă. Orice accelerație ulterioară, fie ea și extrem de ușoară, îl duce înapoi la funcționarea în patru cilindri.

Test Volkswagen T-Roc facelift

După facelift, ținuta de drum pare puțin mai legată, cu zgomote de lucru mai mici ale suspensiei. Ușor rigidă, această setare îți permite să mergi sportiv, cu subvirarea de rigoare dacă exagerezi, pentru că mașina are tracțiune față, și nu poți cupla acest motor cu sistemul 4Motion.

Evident, nu sunt schimbări în privința spațiului interior. În spate, ai la dispoziție loc suficient pentru genunchi, dar nu vă imaginați totuși abundență de la o mașină de sub 4,3 metri. În plus, la versiunile 4Motion tunelul înalt necesar axului cardanic înghesuie puțin atmosfera.

Prețul de bază al acestei versiuni este de 31.680 de euro, cu aproape 2100 mai mic decât al unui Tiguan cu aceleași motor și cutie.

Verdict: 4 stele

După facelift, T-Roc a devenit mai plăcut, mai tehnologizat și cât se poate de actual. Cu motorul TSI de 150 CP și cutia DSG, are dinamică bună, chiar sportivă și face tot posibilul să fie și economic. Decuplarea a doi cilindri funcționează, dar prea puțin timp. Ca să-l configurezi convenabil, mai ai nevoie de cam 1500 de euro pentru opționale.

DATE TEHNICE

Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4251 × 1819 × 1584 mm. Ampatament: 2590 mm. Rezervor: 50 l

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate tip braț tras cu element de torsiune, arcuri elicoidale. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Direcție asistată electric. Pneuri: 215/50 R18

Transmisie: Tracțiune față, cutie DSG cu 7 trepte

Motor: Benzină, L4, 1498 cm3. Putere maximă: 110 kW (150 CP)/5000–6000 rpm. Cuplu maxim: 250 Nm/1500–3500 rpm

Performanțe: 0–100 km/h    8,6 s, Viteză maximă 205 km/h, Consum mediu   6,2 l/100 km

Preț de bază: Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI DSG  31.680 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.