Home Știri Donkervoort D8 GTO JD70, kart-ul 2G de șosea

Donkervoort D8 GTO JD70, kart-ul 2G de șosea

de Aurel Niculescu
Donkervoort D8 GTO JD70, kart-ul 2G de șosea

Donkervoort D8 GTO JD70 este primul automobil omologat pentru circulația pe drumurile publice capabil de accelerații laterale „2G”. Și nu ne referim la vechea tehnologie de comunicare wireless, ci la forțele gravitaționale ale lui Sir Isaac Newton. Dacă acestea sunt totuși prea multe, să ne pregătim pentru viitorul Nissan X-Trail cu fratele american Rogue.

Donkervoort este un producător auto olandez pe care îl încadrăm fără probleme în nișa sport ocupată de Ariel, KTM sau BAC. Iar D8 GTO JD70 face cinste categoriei sport extrem prin capabilitățile de accelerare laterale de peste 2G – fără ca măcar pneurile standard să fie schimbate cu unele mai… lipicioase. Desigur, gumele standard nu sunt chiar de la Carrefour – modelul Nankang AR-1 este folosit de obicei în competiții, însă în același timp a fost omologat și pentru utilizarea pe drumurile publice.

Donkervoort D8 GTO JD70, kart-ul 2G de șosea

Donkervoort D8 GTO JD70 ascunde în numele său complicat și cota de producție – fix 70 de exemplare. Puterea este asigurată de un motor Audi cu cinci cilindri în linie, de 2,5 litri, a cărui inimă turbo asigură un total de 420 CP. Herghelia este direcționată către puntea spate prin intermediul unei transmisii Tremec cu cinci rapoarte, iar caroseria din fibră de carbon duce la o greutate totală a ansamblului de doar 700 kg. Accelerarea depășește și ea constanta fizică a gravității, ajungând la 100 km/h în 2,7 secunde și la 200 km/h în 7,7 s. Viteza maximă atinge pragul de 280 km/h, iar prețurile încep de la 163.636 euro.

Donkervoort D8 GTO JD70, kart-ul 2G de șosea

Donkervoort D8 GTO JD70 va fi o priveliște rară în Europa, însă Nissan Rogue nici măcar nu va apărea pe Bătrânul Continent – el este fratele de peste ocean al SUV-ului X-Trail. Recent acesta a primit o generație complet nouă, foarte importantă pentru producătorul japonez – Rogue este cel mai popular produs al mărcii în SUA. Crossover-ul american a primit un design complet nou, care preia noua stilistică de pe conceptele mărcii – faruri cu elemente separate și noua grilă „V-Motion”.

Donkervoort D8 GTO JD70, kart-ul 2G de șosea

Totuși, Rogue rămâne un model dedicat familiilor – portbagajul este acționat electric, portierele spate au deschidere la aproape 90 de grade, spațiul pentru cargo este plin de mici ajutoare inteligente, iar în față șoferul are parte de toate tehnologiile moderne. Adică un instrumentar de bord digital cu ecran de până la 12,3 inch și sistem de infotainment cu display de 9 inch, plus un HUD de 10,8 inch. Nu lipsesc nici porturile USB A sau C, sau conexiune wireless pentru Apple CarPlay (standard este oferită cea prin fir, plus Android Auto). Sau noua suită de asistență – ProPilot Assist cu Navi-Link. Există un singur propulsor – 2,5 litri, aspirat natural, de 181 CP.

Donkervoort D8 GTO JD70, kart-ul 2G de șoseaDonkervoort D8 GTO JD70, kart-ul 2G de șoseaDonkervoort D8 GTO JD70, kart-ul 2G de șoseaDonkervoort D8 GTO JD70, kart-ul 2G de șosea

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.