Sportivitate familială sau exclusivă în dublu exemplar: Porsche a introdus recent noile versiuni Cayenne GTS și Cayenne GTS Coupé, în timp ce Seat ne arată ce schimbări a pregătit pentru SUV-ul Ateca.
Așa cum ne-am obișnuit deja în cazul modelelor GTS, sistemul de propulsie este cel care dă „tonul” – iar motorul V6 biturbo al generației anterioare a fost abandonat în favoarea unui clasic V8, tot biturbo. Are patru litri și dezvoltă 338 kW (460 CP) și un cuplu de 620 Nm, pentru un sprint de la 0 la 100 km/h (pachet Sport Chrono) în 4,5 secunde și o viteză maximă de 270 km/h.
În plus, modelele GTS primesc și un șasiu Performance cu garda la sol redusă, cu un design individualizat, precum și dotări mai bogate. Sistemul de evacuare sport este complet nou, fiind prezentat în exclusivitate pe Cayenne GTS (va deveni disponibil și pentru Cayenne Turbo Coupé) în combinație cu Pachetul opțional Lightweight Sports. Standard mai este oferit și pachetul vizual Sport Design, precum și jantele RS Spyder Design negre cu finisaj satin-gloss, de 21 de inchi. Noile versiune Cayenne GTS pot fi comandate deja, urmând să debuteze pe piață la începutul lunii iulie – în România prețurile cu TVA încep de la 116.661,65 euro pentru Cayenne GTS și de la 121.045,61 euro pentru Cayenne GTS Coupé.
Seat ne prezintă faceliftul pentru modelul SUV Ateca odată cu introducerea unui nou nivel de echipare – „Xperience” – de care am mai auzit și prin 2016 atunci când denumea chiar un concept prezentat la Salonul Auto de la Paris. Modificările vizuale sunt minore – Xperience aduce un plus de prestanță prin multitudinea de elemente din aluminiu – în timp ce seria de 14 tipuri de jante și 10 culori este disponibilă pe cuprinsul întregii game.
Standard, Ateca primește faruri și stopuri LED cu semnale dinamice, iar la interior apare cel mai nou instrumentar de bord digital (10,25 inchi) precum și un sistem de infotainment îmbunătățit – dotat cu ecrane de 8,25 sau 9,2 inch. Nu lipsesc nici volanul sau parbrizul încălzite, în timp ce gama de motorizări rămâne cea bine-cunoscută. Avem turbo de 1 litru cu 110 CP și tracțiune față / cutie manuală doar, 1.5 litri de 150 CP cu DSG opțional sau 2.0 de 190 CP și DSG/AWD pentru propulsia pe benzină. La capitolul diesel Ateca vine cu cel mai nou 2.0 TDI care promite o reducere a noxelor, oferind în schimb 115 sau 150 CP.
În 1976, cineastul Claude Lelouch a făcut furori odată cu premiera unui scurt-metraj filmat (ilegal) la Paris într-o dimineață leneșă de duminică. În era YouTube, acesta a devenit unul dintre cele mai faimoase „virale” dedicate pasionaților automobilului. În 2020 pandemia i-a dat ocazia – alături de Ferrari – pentru un remake. Unul demn de secolul XXI: Monaco, Ferrari SF90 Stradale și pilotul de F1 Charles Leclerc…