Auto util Știri

Euro NCAP vrea sisteme autonome pentru a crește siguranța

Organismul independent de testare a automobilelor noi, Euro NCAP – ce anul acesta a aniversat 20 de ani de la implementarea celebrelor sale crash-teste – își dorește acum o strategie nouă pentru creșterea siguranței automobiliștilor.

Conform statisticilor proprii, nu mai puțin de 76.000 de vieți au fost salvate pe cuprinsul Europei de la implementarea protocoalelor Euro NCAP, ce au dus la o creștere rapidă a nivelului de siguranță a producătorilor auto – să nu uităm, încă este o mostră de mândrie și recunoaștere să obții rezultatul maxim la testele de coliziune, chiar dacă acum deja mai toată lumea se așteaptă la rezultate bune spre excelente ca măsură a normalității. Iar dacă cinci stele Euro NCAP vi se pare la îndemâna oricărui producător, Euro NCAP ne amintește că nu este chiar așa – deoarece standardele sale sunt continuu îmbunătățite și înăsprite.

Astfel, în curând vom avea noi și noi reguli, odată cu lansarea „Road Map 2025”, ce aduce programa Euro NCAP la nivel cu aparenta revoluție a tehnologiei și mobilității ce incubează pe cuprinsul industriei auto. Mai exact, Euro NCAP are un nou obiectiv – denumit „Vision Zero” ce se referă la o integrare holistică a sistemelor de siguranță, el fiind în ton cu planurile Global NCAP de a reduce dramatic numărul rănirilor și deceselor rutiere. Strategia are practic trei piloni – „primary safety” ce include introducerea unor sisteme precum Driver Monitoring (2020), Automatic Emergency Steering (2020, 2022), Autonomous Emergency Braking (2020, 2022), Vehicle to Vehicle Data Exchange și Vehicle to Infrastructure (2024), cu datele din paranteză fiind momentul în care Euro NCAP va cere integrarea acestora. Vor urma apoi „secondary safety” cu Whiplash/Rear-end Crash Protection (2020) și Pedestrian/Cyclist Safety (2022), dar și „tertiary safety” ce av include escue, Extrication / Safety (2020) și Child Presence Detection (2022).