Hyundai a prezentat la salonul auto de la Munchen conceptul Hyundai Concept Three care prefigurează viitorul model de clasă compactă Hyundai Ioniq 3 ce va rivaliza cu VW ID.3, Renault Megane, Kia EV4 și Leapmotor B05. Ioniq 3 se va plasa în gama Hyundai între Inster și Kona și va fi disponibil din 2026.
Concept Three inaugurează un nou concept de design la Hyundai numit “Art of Steel”. Acesta transformă rezistența și flexibilitatea oțelului într-un limbaj al frumuseții sculpturale. Conceptul arată ca un hatch sportiv cu forme agresive, uși față destul de mari, uși spate compacte și cu o decupare originală, lunetă mică și un spate foarte scurt. Nu lipsesc luminile cu tehnologie Parametric Pixel care sunt integrate atât în partea frontală, cât și în spate. Pixelii, mai expresivi ca niciodată, formează un efect de gradient ce adaugă profunzime și ritm vizual designului general.
Exteriorul are un finisaj cu efect anodizat, care transmite spiritul limbajului de design Art of Steel — o celebrare a materialului ca sursă de inspirație. Geamurile cu tentă de galben-lămâie și jantele asortate creează o legătură între exterior și interior, unde domină tonuri de galben pal și gri, jucându-se cu texturi variate pentru a genera un spațiu calm și expresiv.
Interiorul este conceput pentru a crea un mediu cald, intuitiv și relaxant. Prin adoptarea unor volume fluide și a unui layout orientat către utilizator, acesta induce o stare de claritate și liniște. La interior sunt utilizate o serie de materiale sustenabile precum textile obținute din deșeuri marine și spumă de aluminiu ușoară. Ioniq 3 va beneficia și de un nou software care permite actualizări over-the-air și accesarea unor funcții după cumpărarea mașinii. Sistemul de operare Pleos a fost dezvoltat cu parteneri internaționali.
„Concept THREE reprezintă următorul pas în călătoria Hyundai Motor spre electrificare. Cu dimensiunile sale compacte și limbajul de design Art of Steel, el întruchipează viziunea noastră de a oferi o mobilitate practică, accesibilă și plină de emoție”, a declarat Xavier Martinet, președinte și CEO Hyundai Europe, fost șef de marketing la Dacia.
Cu 4288 mm lungime, 1968 mm lățime și o înălțime de 1465 mm, Hyundai Concept Three este cu 24 mm mai lung, cu 59 mm mai lat și cu 99 mm mai scund decât VW ID.3. Înălțimea cu aproape 10 cm mai mică decât a lui ID.3 subliniază caracterul sportiv al acestui hatch care are un ampatament de 2722 mm, cu 48 mm mai mic decât la ID.3.
Hyundai Ioniq 3 va fi disponibil cu două baterii care oferă o autonomie de 418 și respectiv 587 km, combinate cu un motor de 150 kW (204 CP) care antrenează puntea față. Hyundai Ioniq 3 se va construi pe platforma E-GMP, va utiliza tehnologie pe 400V și se va produce în uzina din Izmit, Turcia urmând să debuteze în 2026.
Piața europeană este una crucială pentru Hyundai. Aproape 80% din modelele vândute în Europa sunt produse aici. Până în 2027, fiecare model Hyundai disponibil în Europa va avea o versiune electrificată. iar până în 2030, Hyundai va lansa 21 modele electrice la nivel global.