Home ȘtiriIndustrie Înmatriculările de automobile noi au scăzut cu 26,6% în martie 2024

Înmatriculările de automobile noi au scăzut cu 26,6% în martie 2024

de Răzvan Măgureanu
piața auto 2023

Înmatriculările de automobile noi au scăzut cu 26,6% în martie 2024 față de aceeași lună a anului trecut. Și vânzările de mașini electrice sunt în scădere cu 35,9%, cota de piață fiind de 7,4%, de asemenea în scădere de la 8,4% cotă de piață în martie 2023. 

Cu un program Rabla care a debutat destul de târziu dar nu doar aceasta este cauza ci și inflația, veniturile în scădere, dobânzile și prețurile mașinilor în creștere, vânzările de mașini noi sunt în scădere dramatică.

În luna martie 2024, vânzările de mașini noi s-au cifrat la 8925 unități, cu 26,6% mai puțin decât în martie 2023. Modelele full electrice înregistrează o scădere de 35,9% și mai dețin o cotă de piață de numai 7,4%, față de 8,4% în martie 2023.

În schimb, cota de piață a modelelor plug-in hibrid a crescut cu 2,6% la 4,9% din piață.  De asemenea, a crescut și cota de piață a modelelor diesel, care până acum era pe o pantă descendentă. În martie 2024, cota diesel a crescut cu 24,9% la 17,7%.

În clasamentul mărcilor, după Dacia, care conduce autoritar cu 2429 unități vândute, urmează Skoda, cu 743 unități, care revine în martie pe poziția de lider al importatorilor. pe locul 3 se află Toyota cu 736 unități, urmată de VW cu 586 unități și BMW, cu 486 unități, aceasta din urmă fiind cea mai vândută marcă premium în martie 2024.

Pe modele, lider este Duster, cu 1156 unități, urmat de Logan 536 unități, în timp ce Skoda Octavia revine în poziția de cea mai vândută mașină de import, cu 337 unități. Locurile 4 și 5 sunt ocupate de alte două modele Dacia: Sandero (288 unități) și Jogger (233 unități).

În ceea ce privește segmentele de piață, SUV-urile dețin o cotă de piață de 52,2%, în creștere du 8,6% urmate de segmentul clasei compacte cu o cotă de 27,1%. În schimb, segmentul de clasă mică are o cotă de piață de numai 10,7%, cu 44,5% mai puțin decât anul trecut. Explicația în acest caz este dispariția mai multor modele de clasă mică, dispariția aproape totală a dieselului în acest segment și prețurile care au crescut foarte mult pentru mașinile de oraș.

Situația nu este mai bună nici pe primele 3 luni. Scăderea mare din martie a afectat și bilanțul pe primele 3 luni din 2024, vânzările scăzând cu 10,9% față de aceeași perioadă a anului trecut la 32.662 unități.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.