Maserati își reorganizează gama de modele datorită scăderii cererii pentru limuzine. Astfel, Maserati Ghibli va dispărea, Quattroporte va fi mai mic iar motorul V8 iese și el la pensie.
Și în segmentul de lux, cererea de limuzine a scăzut dramatic. În Europa vânzările lui Ghibli s-au prăbușit în 2021 la doar 1434 unități față de 4644 în 2015 în timp ce vânzările lui Quattroporte s-au cifrat la doar 115 unități în 2021 față de 815 în 2015. În fața acestor scăderi dramatice, Maserati este nevoită să își reorganizeze gama de modele.
Astfel, Maserati Ghibli nu va mai avea succesor și actualul model va continua să fie produs doar până în 2024 sau 2025 când se încheie ciclul de viață. De asemenea, Quattrorporte ar putea să fie repoziționat și să aibă dimensiuni mai compacte. Deși Ghibli se vinde mai bine decât Quattroporte, Maserati consideră probabil că numele Quattroporte are o rezonanță mai mare decât Ghibli.
Dar asta nu este tot. Ghibli, Quattroporte dar și Levante care va fi revizuit în 2025 sunt ultimele modele Maserati care vor avea motorul V8 twin-turbo de 3,9 litri de origine Ferrari. Următoarele generații Quattroporte și Levante vor fi lansate doar ca modele pur electrice.
În cadrul unui interviu acordat publicației australiene Drive, directorul general al mărcii, Grant Barling, a confirmat planurile Maserati: “Planul pe termen lung este ca Ghibli să fie înlocuit de Quattroporte, care va avea un gabarit compact, similar cu al actualei generații Ghibli. De asemenea, și producția motorului V8 va înceta”.
Maserati plănuiește să devină marcă complet electrică până în 2030, iar fiecare nou model lansat din 2025 încolo va fi ori doar electric ori va avea o versiune cu propulsie electrică. După cum a anunțat Maserati în cazul lui Grecale, toate modelele electrice vor avea incluse în denumire numele de Folgore care în italiană înseamnă fulger.
Astfel, în 2023 se vor lansa versiunile electrice Folgore pentru Grecale dar și pentru noile Granturismo și Grancabrio. În 2025, Quattroporte, levante dar și sportivul MC20 ar urma să primească și ele o versiune Folgore.
Deocamdată se cunosc date oficiale doar despre Maserati Grecale Folgore. Noua platformă pe 800V utilizează trei motoare electrice – unul în față și două pe spate, care furnizează 761 CP în total și conferă o accelerație de la 0 la 100 km/h ăn numai 2,7 secunde, în timp ce viteza maximă este de 320 km/h. Capacitatea brută a bateriei este de 92,5 kWh și aceasta se va putea încărca la stații DC cu până la 270 kW.
Atât viitorul Quattroporte Folgore cât și Levante Folgore vor utiliza aceeași platformă iar în cazul lui MC20 Folgore ne așteptăm ca puterea să se apropie de 1000 CP.