Home Știri Grupul Renault și Geely vor dezvolta împreună gama de motoare

Grupul Renault și Geely vor dezvolta împreună gama de motoare

de Dan Damian
Renault

Divizia de motoare a grupului Renault, inclusiv cea din România, va face parte dintr-o nouă entitate operată împreună cu constructorul chinez Geely.

Luca de Meo, CEO-ul grupului Renault, a anunțat astăzi intrarea în cea de-a treia fază a planului strategic Renaulution, numită Revolution, care presupune concentrarea resurselor sale asupra lanțurilor de valoare generate de transformarea industriei auto și a mobilității: vehicule electrice (EV), software, noi servicii de mobilitate, economie circulară, alături de vehiculele termice și hibride.

Renault Group își va reuni tehnologiile în domeniul motoarelor termice și hibride (proiectul „Horse”) cu cele ale companiei Geely, pentru a crea un furnizor mondial de prim rang. Renault Group și Geely își vor reuni activitățile în domeniul motoarelor termice în cadrul unei entități în care partenerii vor deține părți egale (50‑50).

Această entitate dedicată va concepe, va dezvolta, va produce și va vinde componente și sisteme de propulsie termică și hibridă cu tehnologii de vârf. Încă de la înființare, această entitate va genera o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de euro pentru un volum de producție de 5 milioane de unități anual. Ea dispune deja de 8 clienți care vor beneficia de o productivitate și de sinergii sporite.

Această entitate de sine stătătoare, al cărei nume nu a fost încă anunțat, va avea o acoperire și o activitate la nivel global cu:

  • 17 uzine care vor deservi 130 de piețe.
  • 5 centre de cercetare & dezvoltare în Europa (Spania, România și Suedia), China și America de Sud cu un total de 3.000 de ingineri.
  • 19.000 de angajați în total pe 3 continente.

Această entitate va propune o ofertă completă de tehnologii pentru toate componentele: motor, cutie de viteze, sisteme de hibridizare (xHEV) și baterii, la cel mai bun nivel. Datorită acestui proiect, Renault Group își va dubla dimensiunea și acoperirea pieței de la 40 % la 80 % pe plan global. Această creștere este alimentată de o expansiune geografică cu acces la America de Nord și la China, și de complementaritatea produselor pentru a propune constructorilor auto soluții și sisteme complete cu emisii scăzute. În acest scop, entitatea va dezvolta oferta sa tehnologică în domeniul carburanților alternativi printr-o cooperare strategică cu un potențial partener din industria energiei.

Renault ICE & Hybrid :  o creștere în gamă globală

În pofida creșterii puternice a ofertei de vehicule electrice, mașinile termice vor continua să beneficieze de o cerere importantă, în special în afara Europei. Astfel, marca Renault va rămâne prezentă pe piețele vehiculelor termice și hibride, în special în America latină, în India, în Coreea de Sud și în Africa de Nord. Vânzările de vehicule de persoane Renault ICE & Hybrid vor continua să crească în medie cu 2 % pe an în perioada 2022-2030.

Pentru a urca în gamă în toate regiunile, Renault va continua ofensiva în segmentul C, iar în intervalul cuprins între 2022 și 2030 va crește venitul net cu 20 % și marja pe costurile variabile cu 30 %.

Dacia : o marjă operațională în creștere de la 10 % în prezent, la 15 % în 2030

Modelul de business Dacia este unic, bazat pe combinația câștigătoare a următoarelor componente principale:

  • O inginerie centrată pe design-to-cost (eficiența costului) care oferă deja un avantaj de cost solid, exprimat în două cifre.
  • O bază industrială și de aprovizionare cu costuri de referință competitive.
  • Un model de distribuție de tip „asset-light” care asigură un nivel de cost comparabil cu un model de agenție.
  • 85 % din vânzări către clienți particulari.

Ca urmare a acestor factori, Dacia generează deja o marjă operațională de peste 10 % și are ambiția de a ajunge la 15 % în 2030.

Pentru aceasta, Dacia, în prezent lider în segmentul B, va aborda segmentul superior. După Jogger în acest an, Dacia Bigster va concretiza această evoluție a mărcii către segmentul C, evoluție care va fi consolidată ulterior de alte două modele și care va permite dublarea perimetrului sursă de profit (profit pool).
În paralel, Dacia va continua să își reducă costurile și va beneficia de dublarea volumelor platformei CMF-B globale care va atinge (pentru toate mărcile grupului) 2 milioane de unități la orizontul anului 2030.

Dacia va contribui la reinventarea lanțului de valoare termic datorită cooperării cu proiectul „Horse” în dezvoltarea de motorizări revoluționare adaptate pentru carburanți alternativi și sintetici. Dacia își va electrifica treptat gama din Europa fiind un pionier al soluțiilor electrice accesibile.

Construirea unui ecosistem de parteneriate deschis pentru a asigura creșterea viitoare:

  • Renault Group și Geely își vor reuni activele tehnologice, industriale și cele de cercetare & dezvoltare (R&D) pentru a crea un furnizor de tehnologii de motorizare de prim rang. Renault Group va deține 50 % din această entitate, a cărei cifră de afaceri la nivel mondial va fi de 15 miliarde de euro, de la crearea sa.
  • Ampere: cotarea la bursa Euronext Paris este prevăzută cel mai devreme în al doilea semestru din 2023 (în funcție de condițiile de pe piață). Renault Group va păstra pachetul majoritar de acțiuni și va beneficia de susținerea unor investitori strategici potențiali (inclusiv Qualcomm Technologies, Inc.).
  • Renault Group a construit parteneriate aprofundate cu 2 actori majori din domeniul Tech, Google și Qualcomm Technologies, pentru a dezvolta tehnologii de ruptură susținând dezvoltarea așa-numitului Software-Defined Vehicle (SDV, vehicul definit de software), tehnologii care includ o Arhitectură Electronică Centralizată și Sistemul de Exploatare al vehiculului (Car OS).
  • Alpine se va dezvolta la scară globală, jumătate din creșterea sa viitoare urmând să aibă loc în afara Europei, beneficiind de parteneriate comerciale și de susținerea investitorilor. Alpine este deschisă să valorifice evaluarea financiară a activelor echipei sale de F1.
  • Divizia LCV (vehicule utilitare ușoare) va lansa, în parteneriat cu un constructor auto, o familie revoluționară de vehicule utilitare electrice definite de software : FlexEVan.

Acestea vor permite urmărirea operațiunilor de la un capăt la altul, în timp real și un management al flotei bazat pe date. Conceptul și tehnologia revoluționară a FlexEVan vor asigura reducerea cu 30 % a costului total de utilizare pentru operatorii de mobilitate.

Ampere : primul jucător dedicat exclusiv domeniului electric și software provenit dintr-un constructor auto tradițional.

Cu Ampere, Renault Group creează o entitate autonomă care va fi primul jucător dedicat exclusiv domeniului electric și software provenit dintr-un constructor auto tradițional. Ampere va dezvolta, va fabrica și va comercializa vehicule de persoane 100 % electrice, dotate cu o tehnologie de vârf Software-Defined Vehicle (SDV), sub marca Renault. Ampere va îmbina experiența și atuurile Renault Group cu agilitatea unui actor dedicat 100 % domeniului electric.

Bazat în Franța, Ampere va fi un constructor auto de sine stătător cu aproximativ 10.000 de salariați. Ca entitate din domeniul tehnologiei, Ampere va favoriza inovația, datorită celor circa 3.500 de ingineri, din care jumătate specializați în software.

Până în 2030, gama de 6 vehicule electrice Ampere va fi poziționată ideal în segmentele cele mai dinamice din Europa, care acoperă 80 % din piața electrică a mărcilor generaliste: în segmentul B cu noile Renault 5 Electric și Renault 4 Electric, și în segmentul C cu Megane E-tech Electric, Scenic Electric și alte două viitoare modele. O mare parte din investiția pentru primele 4 modele a fost deja derulată.

Ampere vizează o producție de circa 1 milion de vehicule electrice pentru marca Renault în 2031. Ampere are un profil de creștere, cu o rată de creștere anuală compusă în viitorii zece ani de peste 30 %.

Ampere se bazează pe 3 atuuri tehnologice care o fac unică în ecosistemul vehiculelor electrice și al software-ului :

  • O bază industrială high tech și competitivă : ElectriCity este deja unul dintre cele mai mari și mai competitive centre de producție de vehicule electrice din Europa. În 2025, un vehicul va fi produs acolo în mai puțin de 10 ore. Cu o capacitate de producție inițială de 400.000 de unități, ar putea ajunge la 1 milion de vehicule, bazându-se pe alte unități ale Renault Group. ElectriCity oferă, de asemenea, un ecosistem local unic, cu 80% dintre furnizori aflați pe o rază de 300 de kilometri.
  • Un lanț valoric european al vehiculelor electrice: Ampere colaborează cu cei mai relevanți jucători pentru a accesa know-how, pentru a asigura o aprovizionare durabilă și pentru a obține claritate și control asupra costurilor și performanței. Prin lanțul său de aprovizionare din Europa, Ampere va asigura furnizarea celor peste 80 GWh necesari pentru vehiculele sale până în 2030. De la o acoperire de 10% a lanțului valoric al vehiculelor electrice în 2020, acum acoperă mai mult de 30% și va ajunge la 80% până în 2030.
  • O tehnologie revoluționară de tip Software-Defined Vehicle (SDV): SDV este viitorul industriei auto, permițând actualizarea constantă a vehiculului pe parcursul ciclului său de viață, învățând de la utilizatorii săi și menținând legătura cu producătorul din momentul proiectării până la sfârșitul ciclului de viață. Pentru a lansa primul său SDV în 2026, Renault Group a construit parteneriate puternice cu doi jucători majori din sfera tehnologiei:
    • Qualcomm Technologies va dezvolta în comun cu RG platforme de calcul de înaltă performanță bazate pe soluții Snapdragon® Digital Chassis™ pentru arhitectura electronică centralizată. Aceasta include System on Chip (SoC) și software low layers, precum și funcții, servicii și aplicații încorporate. Qualcomm Technologies, sau una dintre filialele sale, intenționează să investească în entitatea electrică și de software a Renault Group, Ampere.
    • Google – colaborarea include o platformă bazată pe Android pentru Software Defined Vehicle și software cloud pentru a crea si activa o replică digitală a vehiculului.

Construirea SDV în mod orizontal este unică în întreaga industrie. Reduce timpul și costurile de dezvoltare. Parteneriatul cu Google pentru a crea această platformă deschisă bazată pe Android, va permite entității Ampere să folosească unul dintre cele mai mari ecosisteme globale de dezvoltatori de aplicații independenți. Ei vor veni cu o varietate de servicii care vor îmbogăți experiența utilizatorului, accelerând în același timp dezvoltarea caracteristicilor pe întreaga durată de viață a vehiculului.

Aceste parteneriate vor permite Renault Group să micșoreze costurile și să îmbunătățească eficiența, flexibilitatea și viteza dezvoltării vehiculelor. În plus, va putea oferi valoare adăugată utilizatorilor, prin inovații software continue și actualizări constante.

Alpine : o marcă globală, exclusivistă și cu zero emisii, având în ADN cursele auto

În ultimii doi ani, Alpine s-a bucurat de o renaștere, valorificând emblematicul său model coupé sport A110 și intrarea sa în Formula 1, unde își propune să devină un candidat la titlul de campion. Astăzi, Alpine este un brand cu adevărat exclusivist, un producător cu drepturi depline, asset-light, bazat pe tehnologie, cu o echipă de 2.000 de oameni, dintre care 50% sunt ingineri. Prin apartenența la grup, Alpine are acces la activele de tehnologie electrică și software ale Ampere. În viitor, Alpine se va baza pe parteneriate de afaceri și pe sprijinul investitorilor pentru a-și accelera creșterea și extinderea internațională.

Alpine dezvoltă o gamă complet nouă care îi va susține creșterea și ambițiile internaționale și va fi complet electrică din 2026. Până atunci, Alpine va dezvălui și următorul A110 și 2 modele noi: un hatchback de segment B și un crossover din segmentul C+. Alpine intenționează să lanseze două vehicule cu tehnologii avansate în segmentele D și E, pentru a sprijini expansiunea sa internațională. Astfel, jumătate din creșterea Alpine va veni de pe noi piețe din afara Europei, incluzând America de Nord și China ca piețe potențiale.

Mobilize: construit în jurul unei companii lider de servicii financiare pentru a aborda piața noilor servicii de mobilitate, energie și date.

Mobilize este construit în jurul unui activ cheie, Mobilize Financial Services (MFS), unul dintre cei mai buni furnizori de soluții financiare de pe piață, cu 4 milioane de clienți. MFS își va extinde activitățile tradiționale în timp ce dezvoltă noi activități, cum ar fi abonamentul, asigurarea și leasing-ul operațional.

Mobilize este gata să devină un furnizor de top, rentabil, adept al conceptului Vehicle-as-a-Service (VaaS), combinând servicii financiare, de mobilitate, de energie și de date susținute de vehicule special concepute. Aceste servicii, grupate într-o singură soluție, vor răspunde nevoilor clienților individuali, ale flotelor și ale operatorilor de mobilitate, generând în același timp venituri recurente. Ceea ce diferențiază Mobilize de orice altă marcă de automobile este că vine dinspre servicii către produs și nu invers. Folosind modelul VaaS, Mobilize va genera de trei ori mai multe venituri pe întregul ciclu de viață al vehiculului, comparativ cu vânzările tradiționale.

The Future Is NEUTRAL : prima companie din industria auto dedicată economiei circulare 360°: de la bucla închisă a materialelor până la reciclarea bateriilor

Pentru a-și întări angajamentul față de economia circulară și pentru a avansa pe calea neutralității resurselor, Renault Group a anunțat pe 13 octombrie crearea unei noi entități: The Future is NEUTRAL. Reunind toată expertiza existentă a Grupului și a partenerilor săi în această activitate, această nouă entitate oferă soluții de reciclare în circuit închis în fiecare etapă a vieții unui vehicul: furnizarea de piese și materii prime, producție, utilizare și sfârșitul vieții. The Future Is NEUTRAL acoperă în prezent aproximativ 50% din lanțul valoric și vizează mai mult de 90% în 2030. Această entitate urmează să devină lider european în economia circulară auto, la scară industrială. Ea va fi în slujba Renault Group și a întregului sector. Pentru a-și accelera dezvoltarea și a-și consolida leadership-ul, The Future Is NEUTRAL își deschide o parte minoritară din capital către investitori externi, cu scopul de a cofinanța investiții pentru aproximativ 500 de milioane de euro până în 2030.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?