Managerul filialei britanice a producătorului auto japonez Mazda, a declarant recent într-un interviu că dorește să concureze în segmentul premium, dominat în prezent de producărorii auto germani Audi, BMW și Mercedes.
Într-o piață auto din ce în ce mai incertă, există foarte puține incertitudini, dintre acestea și cea a segmentului premium care s-a dovedit a fi cel mai profitabil. Desigur, volumele sunt mult mai mici decât mărcile generaliste, dar marja de profit care contează cu adevărat în fiecare afacere, este mult mai mare. Gândiți-vă doar la ce se întâmplă cu modelel din clasa mini (citycar), acum reduse la minimum în ceea ce privește dotările tocmai din cauza incapacității lor de a genera profit.
Asistăm astfel la o schimbare de perspectivă a unor producători auto, precum cel japonez Mazda care, prin discursul lui Jeremy Thomson, managerul filialei britanice a lui Mazda, spune că este gata să se transforme într-un brand premium. Acesta a dezvăluit recent jurnalistilor de la publicația britanică Autocar, care sunt obiectivele de viitor ale companiei nipone.
A vorbi de segmentul premium în piața auto înseamnă a numi obișnuita tripletă germană formată din producătorii consacrați Audi, BMW și Mercedes. Prin urmare, viitoarele mărci rivale ale lui Mazda, sunt cele germane, dar pe care conducerea producătorului nipon nu dorește să le imite în vreun fel, cel puțin asta a dorit să menționeze mangerul britanic: „ Aspirațiile noastre sunt de a deveni o alternativă credibilă la segmentul premium tradițional mainstream și asta înseamnă a fi negerman. Nu încercăm să imităm modelele germane premium, pentru că acum este o realitate consolidată și condusă de producătorii prezenți și probabil că este imposibil să-i depășim la acest nivel”.
Cu alte cuvinte, Mazda nu vrea să devină un rival pentru modelele producătorilor germani Audi, BMW sau Mercedes, ci mai degrabă să-și schimbe imaginea oferind modele diferite de cele din prezent, dar mereu cu tehnologie de ultimă generație. În declarațiile sale, Thomson spune că mai este loc în segmentul de lux care nu este foarte disputat, pentru un brand japonez, dând exemplu pe Lexus și răspunzând „de ce nu?” la întrebarea dacă Mazda își propune să fie următorul Lexus, de fapt singurul brand premium oriental care concurează cu brandurile germane consacrate. Desigur, există și Acura și Infiniti, brandurile de lux ale producătorilor japonezi Honda și respectiv Nissan, dar care sunt prezente doar pe unele piețe.
În urmă cu aproape 30 de ani, producătorul auto japonez Mazda a mai concurat pe piața europeană cu modele premium din clasa medie superioară și cea superioară, precum Xedos 6 și respectiv Xedos 9 care s-au dorit o alternativă la modelele germane consacrate din clasa medie superioară Audi 80 (B4), BMW Seria 3 (E36) și Mercedes Clasa C (W202) sau la cele din clasa superioară precum Audi 100 (C4), BMW Seria 5 (E34) și Merceds Clasa E (W124) însă, fără să înregistreze vânzările estimate inițial de conducerea Mazda.
Pentru a deveni premium, Mazda se va concentra acum pe noile modele care vor fi lansate în curând, incepand cu CX-60 si CX-90, primul dedicat pietei europene iar al doilea rezervat pentru piața din SUA. Acest din urmă SUV complet nou, se bazează pe o nouă platformă cu tracțiune spate sau integrală care ar trebui să fie utilizată și de viitoarea generație Mazda 6.
Foto: Mazda



