Skoda a publicat primele informații despre cea de-a doua generație Skoda Kodiaq, împreună cu un set de fotografii cu mașina camuflată.
Lansată în 2016, prima generație Škoda Kodiaq a dar startul ofensivei de SUV-uri pentru constructorul ceh, urmată fiind apoi de Karoq (2017) și Kamiq (2018). În cei șapte ani de comercializare, Kodiaq, singurul SUV Skoda disponibil în configurație cu 7 locuri, s-a vândut în peste 792.000 de exemplare (până în primăvara acestui an).
Acum se pregătește a doua generație. Nu știm cum arată, pentru că setul de poze publicat de Skoda este cu mașina camuflată și nu există poze de interior, dar, pe de altă parte, cehii dau informații aproape complete despre gama de motorizări.
La nivel de exterior, știm că noua Škoda Kodiaq are lungimea de 4.758 mm (+ 61 mm față de prima generație), lățimea este de 1.864 mm (- 18 mm) și înălțimea ajunge la 1.657 mm (- 24 mm). De asemenea ampatamentul este acum de 2.791 mm (+ 3 mm). Va păstra configurația (opțională), cu 7 locuri, iar rândul doi de scaune va putea fi rabatat, dar și culisează. Astfel, volumul portbagajului variază între 340 și 845 de litri pentru versiunea cu 7 locuri și este de 910 litri pentru versiunea cu 5 locuri. În ceea ce privește interiorul, Skoda spune că planșă de bord este complet redesenată și include un display central de 12,9 inchi, în timp ce tabloul de bord digital are diagonala de 10,25 inchi de asemenea, va putea fi comandat un Head-up Display. O premieră la Skoda, schimbătorul cutiei de viteze este amplasat pe coloana de direcție. Mai știm și faptul că noua Škoda Kodiaq va avea un mix între panourile de control digitale și analogice. Nu în ultimul rând, pe lângă toată suita de sisteme de siguranță actuale, Kodiaq va avea și Remote Parking, adică o vei putea manevra în parcare din exterior.
Diesel-ul rămâne
Pentru că vorbim despre un SUV mare, Skoda nu elimină din ofertă motorul diesel de 2 litri, pe care-l oferă în versiuni de 150 și 193 CP. La baza gamei este motorul TSI de 1,5 litri și 150 CP, care vine cum cu tehnologia mild-hybrid. Cel mai puternic motor pe benzină este TSI-ul de 2 litri și 204 CP. Acesta, cât și TDI-ul de 197 CP vin la pachet cu tracțiune integrală.
Pe lângă aceste versiuni, noua Skoda Kodiak introduce și o versiune PHEV, numită Kodiaq iV, care are la bază motorul de 1,5 litri TSI, plus un motor electric, ansamblul fiind cotat cu 204 CP, gestionați de o cutie de viteze DSG cu 6 trepte. Bateria PHEV-ului are capacitatea de 25,7 kWh și Skoda spune că autonomia electrică este de peste 100 km. De asemenea, bateria poate fi încărcată la AC cu 11 kW, iar la DC cu maxim 50 kW.