Constructorul german a confirmat faptul că noua generație M5 va avea și versiunea break BMW M5 Touring, care va debuta anul viitor.
În condițiile în care gama de modele, în special cele sportive, este tratată mult mai atent de către marii constructori, din motive de emisii și rentabilitate, nu era foarte clar dacă BMW va lua în calcul o versiune break a noului model M5, care nu este departe, mai ales că debutul noii Serii 5 a avut loc deja.
Despre BMW M5 sedan se știa, dar acum este confirmat și break-ul M5. Și nu doar atât. Așa cum era de așteptat, bavarezii anunță un sistem de propulsie parțial electrificat pentru noul M5, sedan și break. Nu vor renunța la motorul V8, dar îl vor include într-un sistem plug-in hybrid. Și nici nu trebuie să căutăm prea departe pentru a-l găsi. Acesta a fost prezentat deja sub capota noului BMW XM, cel mai puternic model BMW M de serie produs vreodată și al doilea model M dedicat din istoria BMW M GmbH. Practic, motorul V8 de 4,4 litri și 489 CP face echipă cu un motor electric de 197 CP pentru un total de 653 CP și 800 Nm, în condițiile în care bateria de 25,7 kWh (net) permite autonomie electrică (WLTP) de 88 km pe noul XM. Desigur, există și o variație mai puternică, cu 748 CP și 1.000 Nm pe versiunea XM Red Label.
Aceste valori pot diferi pe noile M5 și BMW M5 Touring, dar acesta este sistemul. Nu va lipsi, desigur, tracțiunea integrală. BMW spune că M5 sedan este la finalul testelor pe drumuri publice și circuite, deci e posibil să-l vedem către finalul acestui an, în timp ce BMW M5 Touring începe programul de teste zilele acestea.
BMW M5, sedanul sportiv de clasă mare al producătorului german are o istorie de aproape 40 de ani. Totuși, prima versiune break a debutat în 1992, pe a doua generație BMW Seria 5 (cu motorizare L6), iar apoi a mai fost oferit pe a patra generație în 2007 (cu motor V10 de 5 litri). De-a lungul timpului, M5 a fost echipat cu motorizări L6, V8 și V10.