BMW a prezentat noul BMW Seria 5, a opta generație a modelului de clasă mare, care oferă acum și versiunea electrică i5, berlină și break.
La nivelul designului vedem o parte frontală care nu prea imaginea Seriei 7, deci fără grilă supradimensionată, ci adoptă farurile desenate din linii nu chiar rotunjite, duse un pic mai mult pe laterale. Parcă amintesc puțin de prelungirea celor desenate de Chris Bangle pe Seria 5 E60. Stopurile late se prelungesc și ele pe laterale și au o nouă semnătură luminoasă, cu linii LED orizontale.
Pe lângă gama extinsă de culori standard, căreia i se adaugă cele de la BMW Individual (disponibil chiar din momentul lansării), BMW Seria 5 poate fi comandată și cu pachetul M, dar – pentru prima dată pe Seria 5 – și cu pachetul M Sport Pro.
Noua generație Seria 5 a crescut în dimensiuni. Lungimea este de 5.060 mm (+97 mm), lățimea a ajuns la 1.900 mm (+ 32 mm), iar înălțimea este de 1.515 mm (+ 36 mm). În același timp, ampatamentul este de 2.995 mm (+ 20 mm).
La interior vedem o nouă interpretare a display-ului curbat, care reunește acum, sub aceeași suprafață, tabloul de bord de 12,3 inchi și display-ul central de 14,9 inchi. Nu lipsește nici BMW Interaction Bar, luminată, care oferă anumite funcții de control și se întinde pe toată suprafața bordului, până pe portierele față.
BMW i5
Încă de la debut, BMW oferă două versiuni de motorizare pentru BMW i5, modelul strict electric al gamei. Astfel, BMW i5 M60 xDrive vine cu un total de 601 CP și 820 Nm din cele două motoare electrice, care fac posibilă accelerația 0 – 100 km/h în 3,8 secunde, în timp ce viteza maximă este de 230 km/h. Bateria de 81,2 kWh (net) asigură autonomie oficială cuprinsă între 455 și 516 km.
Versiunea de baza, BMW i5 eDrive40, are un singur motor, pe puntea spate, care produce 340 CP și 430 Nm. Accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 6 secunde, iar viteza maximă este de 193 km/h. Autonomia variază între 477 și 582 km, bateria având capacitatea de 81,2 kWh.
Ambele versiuni pot fi încărcate la 11 kW (AC) standard, dar opțional și la 22 kW, iar la DC puterea maximă de încărcare este de 205 kW (de la 10 la 80% în 30 minute).
Motoare termice
Un motor pe benzină și unul diesel sunt disponibile la momentul lansării. BMW 520i oferă acum 208 CP (consum mediu 5,7 l/100 km), iar dieselul, BMW 520d vine cu 197 CP și consum de 5,1 l/100 km. Dieselul este oferit și în versiune cu tracțiune integrală, BMW 520d xDrive, caz în care consumul mediu ajunge la 5,5 l/100 km.
Noul BMW Seria 5 va fi produs la uzina BMW din Dingolfing, unde Seria 5 este construită de 50 de ani.
Prețuri în România
Berlina de clasă mare are deja prețuri pentru piața din România pentru cele două motorizări termice, benzină și diesel, dar și pentru ambele versiuni i5.
BMW |
Euro cu TVA |
|
520i |
58,964.50 |
|
520d |
61,285.00 |
|
520d xDrive |
63,843.50 |
|
i5 eDrive40 |
70,150.50 |
|
i5 M60 xDrive |
99,603.00 |
|