Home Modele noi Oficial: BMW XM, cel mai puternic BMW de serie creat vreodată

Oficial: BMW XM, cel mai puternic BMW de serie creat vreodată

de Dan Damian
BMW XM

BMW a prezentat oficial SUV-ul BMW XM, un model special din mai multe puncte de vedere, printre care și faptul că este cel mai puternic model al mărcii.

La aniversarea de 50 de ani a departamentului BMW M GmbH, constructorul german a prezentat un model absolut special, care va rămâne în istoria mărcii. BMW XM este primul model BMW, după peste 40 de ani, care a fost special conceput ca model M, fără corespondent în gama clasică a constructorului bavarez. Acum 44 de ani, în 1978, BMW M1 inaugura lista modelelor M dedicate.

BMW XM

BMW XM este un SUV masiv (5,11 metri lungime), al cărui design este cât se poate de dur, adică pasivitate în combinație cu lipsa aproape completă a rotunjimilor. Chiar și grila față, uriașă (dar nu pe verticală) are cei doi “rinichi” desenați fără rotunjimi. Aici vedem conturul auriu pe exterior, dar și un alt contur, luminat, pe interior. La prezența impozantă a părții frontale contribuie și prizele mari de aer, zonele inferioare inspirate de cele ale electricului iX și farurile ascunse în eșalonul doi, sub liniile LED responsabile pentru luminile de zi. Stopurile sunt înguste, tot din linii frânte și desenate în relief. Observați cu atenție hayonul. Suprafață impresionantă, fără sigla BMW. Aceasta este plasată în partea superioară a lunetei, la extremitățile acesteia. Altă premieră pentru BMW – cele patru ieșiri ale eșapamentului, grupate câte două, pe verticală, la extremitățile spoilerului spate. Jantele, cu design special, care se asortează cu inserțiile de auriu, sunt de 21 inchi în echiparea de serie, dar ajung și la 23 inchi, opțional.

BMW XM

La interior vedem display-ul curbat pe care BMW în introduce pe tot mai multe modele, format dintr-un tablou de bord de 12,3 inchi și display central de 14,9 inchi, ambele plasate pe aceeași suprafață. Postul de conducere a fost conceput pentru a valorifica potențialul (super) sportiv al mașinii, iar locurile din spate sunt destinate confortului suprem, spune BMW. N-ar rost să insistăm pe lista de echipamente de siguranță și confort, aceasta conține tot ceea ce are mai bun BMW la acest moment. Veți vedea că este și normal să fie așa, când veți afla prețul.

Sistem PHEV. Cel mai puternic

Dincolo de faptul că are un design absolut specific, BMW XM are și un sistem de propulsie cu totul nou. Este un PHEV (BMW îl numește M Hybrid) care combină puterea de 489 CP a motorului termic (V8-ul de 4,4 litri, biturbo) cu cei 197 CP ai motorului electric înglobat în cutia de viteze automată cu 8 trepte. Puterea totală a sistemului este de 653 CP, iar cuplul maxim ajunge la 800 Nm. Astfel, BMW XM devine cel mai puternic model de serie al mărcii, peste BMW M5 CS, care oferă 635 CP. Imensul SUV BMW accelerează până la 100 km/h în 4,3 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h (270 km/h cu M Driver’s Package).

BMW XM

Dar spuneam că acest nou M Hybrid este un PHEV. Astfel, BMW XM are o baterie de 29,5 kWh (25,7 kWh, net), care asigură o autonomie electrică de maximă de 88 km. Viteza maximă în regim strict electric este de 140 km/h. Bateria poate fi încărcată la maxim 7,4 kW, astfel că încărcarea 0 – 100% durează 4,25 ore. Și pentru că sistemele PHEV au avantajul consumului pe primii 100 km/h, cu bateria plină, BMW XM este creditat cu un consum mediu de 1,6 l/100 km.

BMW XM Label Red – Se poate și mai mult

În toamna anului viitor (2023), BMW va adăuga o nouă versiune, cu și mai multă putere. BMW XM Label Red va avea 748 CP și 1.000 Nm din motorul V8 de 585 CP și motorul electric de 197 CP. La acest nivel de putere (748 CP), BMW XM Liber Red se poate lăuda cu faptul că este chiar mai puternic decât noul Ferrari Purosangue (725 CP). Și dacă tot vorbim de recorduri: noul SUV M este și cel mai greu BMW. La peste 2,7 tone are cam 100 kg în plus față de BMW iX M60.

Avem și prețuri pentru România. BMW XM costă începând de la 170.051 euro (TVA inclus). Este cel mai scump model BMW, prețul lui XM fiind cu aproape 2500 euro mai mare decât cel al modelul M8 Cabrio.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?