Ferrari a lansat ieri seară la amfiteatrul în aer liber Teatro del Silenzio din Lajatico (orașul natal al lui Andrea Bocelli), regiunea Pisa, noul Ferrari Purosangue, primul model cu patru uși și patru locuri din istoria de 75 de ani a lui Ferrari. Deși modelul este evident un SUV, Ferrari evită să folosească acest cuvânt.
Decizia de a produce un SUV data încă de pe vremea regretatului Sergio Marchionne, care inclusese un astfel de model în planurile Ferrari încă din 2018. Acum, după 4 ani, Ferrari Purosangue este prezentat oficial dar nicăieri în mapa de presă, Ferrari nu menționează că este un SUV și chiar precizează că layoutul și proporțiile sunt diferite față de ceea ce definește un SUV.
Ferrari a negat ani de zile că va produce un SUV dar a cedat în cele din urmă pentru că astfel de modele sunt o sursă imensă de profit vezi numai cazurile Porsche Cayenne și Lamborghini Urus.
Construcție unică pentru un SUV în sistem transaxle
Ferrari justifică de ce Purosangue care înseamnă pur-sânge nu este un SUV. În timp ce la majoritatea SUV-urilor, motorul este montat împreună cu cutia de viteze în dreptul punții față, Ferrari Purosangue are o arhitectură tipică modelelor cu 2+2 locuri ale firmei, vezi de exemplu 456 GT.
– Motorul este montat mult în spatele punții față, în poziție central față, iar cutia de viteze este amplasată în dreptul punții spate în ceea ce se numește sistem transaxle
– Cutia de transfer este montată în fața motorului, oferind o transmisie 4×4 unică. Cutia de transfer este formată dintr-o transmisie cu două trepte cu ambreiaj dublu , care împreună cu o vectorizare a cuplului, cuplează puntea față la nevoie. În viața de zi cu zi și pe asfalt uscat, Purosangue rulează doar cu puntea spate.
– Sistemul transaxle a permis obținerea unei distribuții pefectă a maselor, de 49/51% față/spate
Mai ușor cu 249 kg decât Urus
Purosangue are dimensiuni tipice unui SUV de clasă de lux, cu o lungime de 4973 mm, o lățime de 2028 mm și o înălțime de 1589 mm, în timp ce ampatamentul de 3018 mm promite mult spațiu pe bancheta din spate. Prin comparație cu lamborghini Urus, Ferrari Purosangue este cu 139 mm mai scurt, cu 12 mm mai lat și cu 49 mm mai scund, dar ampatamentul său este cu 15 mm mai lung decât la Urus. De asemenea, cu o masă la gol de 2033 kg, Purosangue este cu 249 kg mai ușor decât Urus având un raport greutate/putere de numai 2,8 kg/CP. Volumul portbagajului este de 473 litri în timp ce rezervorul are o capacitate de 100 litri.
Caroseria este realizată din aluminiu, oțel înalt aliat și fibră de carbon . Acoperișul din fibră de carbon este cu 20% mai ușor decât unul din aluminiu și a contribuit la coborârea centrului de greutate și a masei. Ușile față se deschid la un unghi de 63 grade, cu 5 grade mai mult decât la alte modele Ferrari în timp ce ușile spate se deschid în sens invers, la fel ca la Rolls-Royce. Unghiul de deschidere este de 79 grade și acestea sunt acționate electric. Toate ușile sunt cu geamuri fără rame. De asemenea, capota motorului are balamalele montate invers deschizându-se dinspre parbriz.
Trenul de rulare este realizat în intregime din aluminiu de înaltă rezistență și are o rigiditate cu 30% mai mare decât la fostul model Ferrari cu 4 locuri GTC Lusso.
Ferrari a acordat ca de obicei o atenție sporită aerodinamicii, Purosangue petrecând sute de ore în tunelul aerodinamic. Eforturile s-au îndreptat în a reduce cât mai mult posibil suprafața frontală în timp ce în spate cea mai bună soluție a fost un eleron care se continuă din acoperiș și un al doilea mic eleron profilat din capacul portbagajului. Prizele de aer din spatele roților față asigură extragerea aerului din interiorul pasajului roților față în timp ce prizele de aer din capota motorului redus impactul negativ al curentului de aer de la baza parbrizului.
Ferrari Purosangue are frâne cu discuri ceramice cu discuri de 398×38 mm (faţă) şi 380×34 mm (spate) și un sistem de frânare brake-by-wire prezentat în premieră la 296 GTB. Acesta rulează pe pneuri de 255/35 R22 în față și 315/30 R23 în spate.
Motor V12 aspirat și cutie automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte