BMW a prezentat noul hothatch BMW 128ti, alternativa sportivă în gama Seriei 1, plasat chiar sub M135i xDrive. Și care este și primul hothatch BMW cu tracțiune față.
Cel mai sportiv model al Seriei 1, modelul M135i xDrive, are de acum un frate mai mic. BMW desfășoară ultimele teste pe Nurburgring cu noul BMW 128ti, un hothatch care oferă performanță tipică unui hothatch, dar, în premieră pentru BMW, mizează pe tracțiune față. Normal, de altfel, având în vedere că platforma actualei Serii 1 este gândită pentru tracțiune față sau integrală.
BMW 128ti este echipat cu motorul pe benzină, de 2 litri, pe care îl găsim și pe vârful de gamă, M135i xDrive, doar că, în cazul lui 128ti, propulsorul livrează 265 CP și este cuplat standard la cutia de viteze Steptronic sport, cu 8 trepte. Tot în echiparea de serie este oferit și un diferențial Torsen, cu alunecare limitată, necesar pentru a ține sub control cei 265 CP care ajung pe puntea față. Hothatch-ul bavarez își răsplătește șoferul cu un timp oficial de 6,1 secunde pentru accelerația 0 – 100 km/h. Aici trebuie spus și faptul că, aproape numai prin eliminarea tracțiunii integrale, BMW 128ti are o masă cu 80 de kilograme mai redusă decât M135i xDrive. Consumul mediu, calculat sub normele WLTP este de 6,4 litri/100 km.
Constructorul bavarez ne spune că BMW 128ti nu este doar o variantă de motorizare în cadrul Seriei 1. Hothatch-ul a fost serios adaptat pentru un comportament dinamic și notăm aici suspensia coborâtă cu 10 mm, direcția modificată pentru un feedback cât mai bun și sistemul de frânare preluat direct de la M135i xDrive. Unul dintre avantajele pe care 128ti le are în fața fratelui mai mare și mai puternic cu 41 CP constă în masa mai mică cu 80 kg, în mare parte datorită lipsei sistemului xDrive.
Primul hothatch BMW cu tracțiune față va fi disponibil pe piață începând cu luna noiembrie a acestui an.