Constructorul coreean a prezentat, oficial, toate informațiile despre noul Hyundai Tucson, SUV-ul care adoptă un design radical și face pași mari către electrificare.
Noul Hyundai Tucson, model aflat acum la a patra generație, se prezintă cu o schimbare uriașă la nivelul designului, așa cum Hyundai a anunțat deja cu ocazia unor teasere. Partea frontală vine cu o grilă mare, care ascunde ceea ce coreenii numesc “Parametric Hidden Lights“, adică luminile de zi formate dintr-o mulțime de LED-uri integrate în grila față. Când sunt stinse, partea frontală a noului Hyundai Tucson pare întunecată într-un stil care să-i confere un farmec aparte, iar când se aprind avem de-a face cu un stil high-tech. Farurile principale sunt la nivelul inferior.
Și spatele adoptă același stil, cu stopuri care nu formează un corp comun, ci au fiecare câte două unități cu semnătură luminoasă specifică, dar cele două stopuri sunt unite printr-o linie LED.
Din profil, noul Hyundai Tucson este surprinzător de dinamic, la nivel vizual. Dincolo de linia cromată care pornește de la oglinzile laterale și conturează portierele în zona superioară până în montantul C, avem aceste bosaje puternice (despre care ai putea spune că sunt exagerate) ale portierelor față și spate, formate din linii dure, ascuțite, care puntează la agresivitatea designului ceva mai mult decât o face partea frontală sau cea posterioară. Un alt efect al acestor inserții este acela că face ca portierele să fie percepute ca unele nenatural de mici.
Tot acest stil dinamic, agresiv din profil se înscrie în noua identitate de design Sensuous Sportiness a mărcii coreene, noul Hyundai Tucson fiind primul SUV din gamă care aderă la ea. Hyundai spune că această direcție de design este caracterizată de armonia dintre patru elemente fundamentale: proporția, arhitectura, stilul și tehnologia.
Interiorul mașinii este complet schimbat, la nivel de concepție. Tabloul de bord este format dintr-un display dreptunghiular, stil tabletă, care iese din relieful planșei de bord. Pe centru a fost amplasat un display de 10.25 inch, imediat sub el fiind un altul, cu comenzi touch, responsabil doar pentru comenzile climatizării. Este primul Hyundai cu o consolă echipată integral cu comenzi touch. Aceste două display-uri centrale “curg” din partea superioară a planșei de bord, în stilul unei cascade.
Folosind aplicația Bluelink, șoferul poate utiliza la maxim facilitățile oferite de complexul sistem multimedia, printre funcțiile acestuia fiind activarea profilelor individualizate pentru diferiți utilizatori și integrarea wireless pentru CarPlay și Android Auto. Aplicația permite localizarea de la distanță a noului Hyundai Tucson, dar și descuierea și încuierea portierelor. Nu în ultimul rând, sistemul multimedia permite conectarea cu calendarul telefonului și afișarea acestuia.
La nivel de siguranță, noul Hyundai Tucson este echipat cu toate sistemele electronice noi disponibile în segment, dar aduce și o premieră pentru acest segment: un airbag central, care, în cazul unei coliziuni, împiedică impactul dintre șofer și pasagerul din față. Exact ce a anunțat și Mercedes Clasa S acum câteva săptămâni. Nu în ultimul rând, noul Hyundai Tucson este disponibil cu Remote Smart Parking Assist, adică poate fi mișcat înainte/înapoi din afara mașinii, pentru parcare în spații înguste, cu ajutorul cheii Smart Key.
Motorizări electrificate, Hibrid și Plug-in Hybrid
Noul Hyundai Tucson este disponibil cu două motorizări pe benzină și un diesel. Din gama propulsoarelor neeletrificate fac parte un motor pe benzină de 1,6 T-GDi Smartstream (turbo), care produce 150 CP și este cuplat la o cutie de viteze manuală, cu 6 trepte. Acest model este disponibil cu tracțiune față sau integrală. Diesel-ul de 1,6 litri CRDi produce 115 CP si este cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte, fiind oferit doar cu tracțiune față.
SUV-ul Hyundai oferă și un sistem mild-hybrid de 48V pentru 3 motorizări:
- 1,6 litri T-GDI Smartstream cu 150 CP și tracțiune față, cutie manuală inteligentă cu 6 trepte sau automată, cu dublu-ambreiaj, cu 7 trepte.
- 1,6 litri T-GDI Smartstream cu 180 CP, tracțiune față cu cutie manuală inteligentă sau tracțiune integrală și cutie automată cu 7 trepte (7DCT).
- 1,6 litri CRDi Smartstream cu 136 CP, doar cu cutia 7DCT și tracțiune față sau integrală.
Noul Hyundai Tucson Hybrid este echipat cu motorul de 1,6 litri T-GDi și un motor electric de 60 CP pentru un total de 230 CP. Bateria are o capacitate de doar 1,49 kWh, tipică pentru un hibrid. Deocamdată, Hyundai nu a anunțat performanțele dinamice și de consum ale acestui model disponibil doar cu o cutie automată cu 6 trepte, în versiunea cu tracțiune față sau integrală.
Vedeta hibridizării este însă noul Hyundai Tucson PHEV, care va oferi un total de 265 CP dintr-un motor electric și același motor turbo, pe benzină, de 1,6 litri T-GDi. Specificațiile complete ale PHEV-ului vor fi anunțate mai aproape de data lansării, la începutul anului viitor. În rest toate celelalte versiuni vor fi pe piață către finalul acestui an.