Home Modele noi Noul crossover coupe electric Nissan Ariya va debuta în vara lui 2022

Noul crossover coupe electric Nissan Ariya va debuta în vara lui 2022

de George Grosu

Versiunile noului model crossover coupe electric Nissan Ariya care vor fi comercializate pe piața europeană vor dezvolta puteri de până la 394 CP. Noul Nissan Ariya va debuta la comercializare în Europa în vara anului 2022 cu prețuri începând de la 47.490 de euro.

Producătorul japonez Nissan prezentase deja două concept car-uri electrice din segmentul SUV-urilor medii – IMx și Ariya Concept la edițiile din 2017 și 2019 ale Salonului Auto de la Tokyo care prefigurau un model de serie. Apoi modelul pentru producția de serie a fost prezentat în premieră mondială virtuală la Yokohama în toamna trecută. La o primă vedere, se pare că secretul din ultimele luni a fost de fapt puțin de prisos, pentru că modelul de serie este practic similar cu conceptul Ariya din 2019. Chiar și designul jantelor studiului se regăsește și la modelul de serie Ariya.

Modelul Ariya de la Nissan utilizează o nouă platformă tehnică din cadrul alianței Renault-Nissan-Mitsubitshi pentru modelele electrice și care este una modulabilă ca și cele întâlnite la alți producători auto. Această platformă permite diferite configurații de propulsie cu una sau două unități de tracțiune (inclusiv cu tracțiune integrală) și capacități diferite ale bateriei. Nissan Ariya va fi disponibil în patru versiuni în funcție de puterea dezvoltată a sistemului de propulsie.

Versiunea de bază dispune de tracțiune față, o baterie de 63 kWh (net) și un motor electric cu o putere de 160 kW (218 CP) și un cuplu de 300 Nm. Această versiune oferă o autonomie de 420 de kilometri conform normelor WLTP, poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde și asigură o viteză maximă de 160 km/h. A doua versiune cu tracțiune față utilizează o baterie de 87 kWh (net) și un motor electric cu o putere de 178 kW (242 CP) și un cuplu de 300 Nm. Modelele cu tracțiune integrală se bazează pe bateria de 87 kWh, care este apoi combinată cu două motoare electrice. Nivelurile de putere sunt în acest caz de 225 kW (306 CP) și 290 kW (394 CP). Versiunile cu tracțiune integrală Ariya AWD e-4orce asigură o viteză maximă mai mare. În funcție de motorul instalat și de baterie, autonomia este cuprinsă între 420 și 530 km. Versiunea cu tracțiune integrală cu bateria de capacitate mai mică care a fost anunțată inițial a fost anulată. Versiunile cu tracțiune față pot tracta până la 750 de kilograme în timp ce versiunile cu tracțiune integrală pot să tracteze până la 1.500 kilograme.

În timpul dezvoltării noului model Ariya, au fost eliminate unele particularități mai puțin practice și care s-au reflectat în vânzările din ultimul timp a celui mai comercializat model electric din lume, Nissan Leaf. Spre deosebire de Leaf, Nissan utilizează în cazul noului Ariya, răcirea lichidă pentru baterie și care ar trebui să permită încărcări rapide multiple pe distanțe lungi, cu performanțe de încărcare acceptabile. În astfel de condiții cu baterii supraâncălzite răcite cu aer, Leaf permite o reâncărcare mai lentă și mai rară a bateriei.

Aderarea la standardul japonez de încărcare CHAdeMO, care lasă în urmă modelul Leaf în fața principalelor modele competitoare, a fost eliminată în cazul noului Nissan Ariya. Astfel, versiunea europeană a crossover-ului mediu de la Nissan, fabricată inițial exclusiv în Japonia, va primi conexiunea standard europeană CCS pentru încărcătoare rapide. Nissan Ariya ar trebui să poată accesa astfel puncte de încărcare CCS cu până la 130 kW. Și asta nu este chiar tot, pentru că cei de la Nissan, echipează modelul Ariya cu un încărcător trifazat la bord, care permite o putere de încărcare de până la 22 kW la punctele de încărcare AC.

În ceea ce privește tipul caroseriei, conducerea Nissan numește modelul Ariya un „crossover coupe”. Cu cei 4,60 metri lungime și aproape 1,67 metri înălțime, Ariya se încadrează în segmentul SUV-urilor medii având dimensiuni apropiate de modelul X-Trail. La interior, așa cum este tipic unui model electric modern, există destul de mult spațiu pentru pasageri, deoarece nu există tunel central pentru transmisie și nici componente voluminoase precum instalația de aer condiționat care deobicei sunt poziționate sub bord. Nu numai că există mult spațiu pentru picioare în spate dar în același timp există și multă libertate de mișcare în față, mulțumită unei podele plate.

Planșa de bord a noului Nissan Ariya dispune de două display-uri pentru instrumentarul de bord și respectiv sistemul multimedia. Comutatoarele clasice sunt destul de rare, controlul volumului pentru sistemul audio, butonul de pornire/oprire și câteva butoane de pe volanul multifuncțional sunt ultimele riminiscențe ale modei cu comutatoare clasice. Pentru majoritatea celorlalte operațiuni, cum ar fi controlul climei, Nissan se bazează pe unități tactile destul de intuitive și practice, fiind iluminate doar atunci când sunt utilizate și, altfel, dispar aproape invizibil pe suprafața planșei de bord și a consolei centrale.

Când vine vorba de sisteme electronice, noul Nissan Ariya corespunde noii tendințe, oferind control vocal, inclusiv un asistent vocal Amazon Alexa integrat dar și actualizări software instalate online. Sistemul Nissan Pro-Pilot pentru conducere semi-autonomă păstrează banda, viteza și distanța față de vehiculele din față și, de asemenea, obține informații din sistemul de navigație, de exemplu pentru a reduce viteza devreme înainte de viraje. Sistemul are si un asistent de parcare pentru parcările paralele si perpendiculare cu un proces complet automat fara intervenția soferului.

Pe piața europeană, Nissan Ariya va fi lansat în vara anului 2022 iar prețul versiunii de bază cu bateria de 63 kWh și 218 CP, va porni de la 47.490 de euro. În schimb, pentru versiunea cu baterie de 87 kWh și 242 CP, sunt necesari minim 59.990 de euro. Din toamna lui 2022 va fi oferită și versiunea cu bateria mare și 306 CP al cărui preț de bază anunțat va fi de 62.990 euro. Prețul pentru varianta de top cu 394 CP care va urma ulterior în gamă nu a fost comunicat.

Noul Ariya reprezintă o bună abordare pentru a readuce producătorul japonez Nissan la profit după recentele turbulențe economice, caracterizate prin pierderi de miliarde, închideri de fabrici, o gamă redusă de modele și o orientare mai puțin convingătoare pentru piața din Europa. În comparație cu alte modele propulsate electric care sunt sau vor fi disponibile în curând, nu promite o revoluție, ci o selecție plăcută cu diferite niveluri de performanță în gamă, precum și un concept de design interesant.

În același timp, noul Nissan Ariya ridică problema viitorului Nissan Leaf cel puțin în Europa. Fără funcția de încărcare rapidă CCS și cu problema supraâncălzirii bateriei la încărcările succesive lungi, Leaf a rămas în urma concurenței. Ariya, care nu va fi mult mai scumpă, va beneficia de mai mult spațiu, dotări de ultimă oră și performanțe mai bune, va face ca modelul Leaf să pară ușor învechit în viitorul apropiat.

Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Jante cu design elaborat
Cockpit
Planță de bord
Interior față
Interior spate
Consolă centrală reglabilă
Portbagaj

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.