Home Modele noi Noul Mercedes AMG SL 43 cu motor turbo în patru cilindri

Noul Mercedes AMG SL 43 cu motor turbo în patru cilindri

de George Grosu

Mercedes-AMG lansează o nouă versiune entry-level pentru modelul SL. Noua versiune entry-level SL 43 are în dotare un motor cu patru cilindri linie și care nu reprezintă chiar o premieră pentru istoria de aproape 70 de ani a modelului sport SL.

Modelul 190 SL din seria W 121 lansat în anul 1957, era propulsat de o unitate pe benzină de 1,9 litri cu patru cilindri în linie, care dezvolta la acea vreme o putere mai mult decât suficientă de 105 CP. După mai bine de 60 de ani, recent lansată generație a modelului SL va avea în gama sa începând din acest an și o versiune dotată cu un motor cu un patru cilindri în linie.

Motorul aflat în dotarea noului Mercedes AMG SL 43 este cunoscutul M139, care, cu o capacitate de 2 litri include un generator de pornire cu curea (RSG), un sistem electric de 48 volți și un turbocompresor electric care oferă o putere totală de 381 CP și un cuplu maxim de 480 Nm. Cu cei patru cilindri în linie, acest motor este amplasat transversal la modelele compacte fără a fi utilizat turbocompresorul electric. În cazul noului model SL 43, motorul este poziționat longitudinal și este supraalimentat cu un turbocompresor e-turbo derivat din Formula 1.

Un motor electric care are aproximativ patru centimetri lățime este implementat direct pe arborele turbocompresorului – între galeria turbinei pe partea evacuării gazelor și cea a flanșei compresorului pe partea de intrare a aerului. Controlat electronic, acesta antrenează direct arborele turbocompresorului, accelerând astfel flanșa compresorului înainte ca fluxul de gaze să preia conducerea convențională. Acest lucru are scopul de a îmbunătăți răspunsul de la ralanti pe întreaga plajă de turații. În plus, este posibil un cuplu mai mare la viteze mai mici. Turbocompresorul funcționează până la 170.000 rpm. Cu acest motor din dotare, Mercedes AMG SL 43 reușește să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde și poate atinge o viteză maximă de 275 km/h (limitată electronic).

Transmisia AMG Speedshift MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission) transferă puterea motorului către roțile din spate. Un ambreiaj hidraulic înlocuiește în acest caz convertizorul de cuplu. Acesta reduce greutatea transmisiei și ar trebui să asigure un răspuns mai bun, mai ales la accelarații și schimbarea sarcinilor. Există o funcție cu dublă decuplare în programele de conducere Sport și Sport+, precum și un sistem de asistare la accelerații în modul Race Start.

La fel ca versiunea SL 55, noua versiune SL 43 este echipată cu suspensie „AMG Ride Control” cu cu arcuri și amortizoare reglabile adaptiv, disponibilă opțional. În premieră, putea față beneficiază de o suspensie de tip multi-braț prevăzută cu cinci brațe. Mercedes-AMG oferă, de asemenea, o punte spate auto-direcțională, pentru un cost suplimentar.

Cel de la volan poate alege dintre cele cinci programe de conducere distinctive: Slippery, Comfort, Sport, Sport + și Individual. Funcția Race inclusă în pachetul AMG Dynamic Plus este de asemenea disponibilă opțional. În plus, SL 43 are și sistemul de control al dinamicii de conducere AMG Dynamics, în care funcțiile sistemului ESP au fost extinse pentru a îmbunătăți comportamentul pe drumurile virajate.

Din punct de vedere stilistic, AMG SL 43 este semnificativ mai puțin distinctiv decât versiunile de top 55 4-Matic (476 CP) și 63 4-Matic (585 CP) cu motoare V8. Noua versiune entry-level are o grilă fronatală cu un design simplificat, noi incrustații în bara de protecție față, precum și un design ușor simplificat la partea din spate, acolo unde sistemul de evacuare este prevăzut cu doar două țevi în loc de patru. Aspectul caroseriei este păstrat, desigur, cu partea din spate scurtă și capota motorului lungă. AMG dotează în standard versiunea SL 43 cu jante din aliaj ușor de 19 țoli, iar pentru un cost suplimentar sunt oferite jante de 20 și 21 țoli optimizate din punct de vedere aerodinamic.

Apropo de aerodinamică, trebuie menționat că, SL 43 dispune de sistemul Airpanel care controlează electronic fluxul de aer prin lamelele orizontale din fanta de aer frontală. În plus, Mercedes a instalat un eleron spate integrat care este reglabil de la 80 km/h. Un pachet aerodinamic optional, include spoilere mai mari pe barele de protecție și un deflector spate aerodinamic de dimensiuni mai mari.

Ca și în cazul versiunilor cu motoare mai mari, noua versiune SL 43 dispune în standard de un soft top electric care se deschide și se închide în aproximativ 15 secunde până la o viteză de 60 km/h.

La interior, istrumentarul de bord al lui SL 43 beneficiază de un afișaj digital ușor simplificat cu diferite stiluri de afișare. În fața acestuia se află volanul sport cu trei brațe cu partea de jos plată și un stil ușor diferit, având incorporate comenzile familiare gen satelit și padelele de schimbare a vitezelor. Fluxul de aer al turbinei este la fel de familiar ca și display-ul mare rabatabil din consola centrală. Sistemul de infotainment MBUX de ultimă generație cu conținut și afișaje specifice AMG este, de asemenea, prezent la bord, la fel ca și scaunele reglabile atât electric cât și manual, realizate din piele. Pentru un preț suplimentar sunt disponibile diferite tipuri de piele și alte două modele de scaune sport.

Modelele SL 55 și SL 63 echipate cu motoare V8 sunt oferite cu prețuri începând de la 158.240 e si respectiv 187.098 euro. În cazul noului Mercedes-AMG SL 43 prețul și demararea comenzilor nu a fost încă comunicate oficial însă prețul ar trebui să înceapă de la mai puțin de 130.000 euro iar comenzile ar putea demara din această vară.

Mercedes AMG SL 43
Mercedes AMG SL 43
Mercedes AMG SL 43
Mercedes AMG SL 43
Mercedes AMG SL 43
Mercedes AMG SL 43
Mercedes AMG SL 43
Mercedes AMG SL 43
Mercedes AMG SL 43
Mercedes AMG SL 43
Mercedes AMG SL 43
Jante cu stil specific
Cockpit
Interior
Interior față
Motor

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.