Constructorul britanic a prezentat ceea ce numește “cel mai puternic SUV de lux” – Aston Martin DBX707, capabil să atingă 100 km/h în 3,3 secunde.
Acum 3 ani, Aston Martin a lansat primul SUV din impresionanta sa istorie de 109 ani. DBX a fost prezentat cu o singură motorizare, un V8 de 4 litri, turbo, care produce 551 CP și 700 Nm. Constructorul britanic a considerat, probabil, că aceste caracteristici sunt puse în umbră de noile SUV-uri supersport (Lamborghini Urus: V8, 650 CP, Bentley Bentayga: W12, 635 CP și Rolls-Royce Cullinan, V12, 571 CP), așa că a conceput o versiune extremă, care să… bată tot. Și a și reușit, cu modelul DBX707, al cărui indicativ reflectă, de fapt, puterea maximă a noului Aston Martin DBX707. Îl numește chiar “cel mai puternic SUV de lux din lume” și are dreptate, chiar dacă exact aceeași putere o afișează și Jeep Grand Cherokee SRT8 Trackhawk. Doar că Jeep-ul nu se încadrează chiar în clasa de lux și nici nu reușește același timp de la 0 la 100 km/h.
Revenind la Aston Martin DBX707, trebuie spus faptul că motorul păstrează exact aceeași cilindree, dar a fost puternic modificat pentru performanță extremă. Aproape toate componentele interne au fost modificate, astfel încât, V8-ul biturbo produce acum 707 CP și 900 Nm, ceea ce reprezintă o creștere cu 157 CP și 200 Nm față de modelul de bază, DBX. Cutia de viteze este tot automată, cu 9 trepte, dar ambreiajul este acum în baie de ulei, pentru a face față solicitărilor mult mai mari. Diferențialul spate cu alunecare limitată, controlat electronic, a primit modificări pentru a face față cuplului de 900 Nm, dar i-a fost schimbat și raportul final. Modificări au avut operate și la nivelul suspensiilor pneumatice și direcției, dar și la sistemul de frânare, care costă acum din discuri de carbon (420 mm în față și 390 mm pe spate) și etriere cu 6 pistonașe, această configurație venind la pachet și cu reducerea masei cu 40,5 kg. Jantele standard sunt de 22 inchi, iar opțional sunt disponibile unele de 23 inchi.
Performanțele dinamice sunt dintre cele mai bune: 3,3 secunde până la 100 km/h și 310 km/h viteză maximă. Comparativ cu modelul DBX standard, asta înseamnă accelerație mai bună cu 1,2 secunde și viteză maximă cu 19 km/h mai mare. Să mai spunem faptul că Porsche Cayenne Turbo GT vine cu același timp pentru accelerația 0 – 100 km/h (3,3 secunde), dar nu trece de 300 km/h.
În ceea ce privește designul, DBX707 vine cu un spoiler față mai agresiv și desenat pentru a răci mai bine motorul și discurile de frână frontale, iar spatele este, de asemenea, ușor retușat pentru a sublinia sportivitatea extremă a acestei versiuni. La interior sunt disponibil standard scaunele sport, cusături specifice și opțiuni exclusive pentru acest model.
Producția lui Aston Martin DBX707 debutează în primul trimestru al acestui an, primele livrări fiind programate pentru începutul trimestrului 2.































