Home Modele noiOficial: Audi A6 Avant – Diesel, benzină și mild-hybrid, poate pentru ultima dată

Oficial: Audi A6 Avant – Diesel, benzină și mild-hybrid, poate pentru ultima dată

de Dan Damian
Audi A6 Avant 2025

Audi a prezentat noua generație Audi A6 Avant, disponibilă cu motorizări termice, inclusiv diesel, pe o platformă dedicată propulsiei clasice.

A fost ceva confuzie la Audi în ultima vreme. Acum doi ani, constructorul german a venit cu ideea de a rearanja denumirile modelelor în funcție de sistemul de propulsie. Pe scurt, numerele pare trebuiau asociate cu propulsia strict electrică, cele impare cu propulsia clasică. Clienții n-au înțeles mai nimic, așa că acum o lună Audi a anunțat că renunță la această idee și aici vedem primul exemplu: noua generație Audi A6, deocamdată doar în versiune Avant, car trebuia să se numească, de fapt, A7, la fel cum A4 a fost înlocuit de A5.

Audi A6 Avant 2025

E puțin mai clar acum, doar să nu credeți că noul Audi A6 Avant are vreo legătură cu noul Audi A6 e-tron, modelul electric fiind construit pe o platformă tehnică complet diferită, dedicată propulsiei electrice (PPE – Premium Plattform Electric).

Noul A6 Avant este un real de 4,99 metri, care concurează direct cu BMW Seria 5 Touring și introduce un design proaspăt, bazat pe o grilă uriașă, în a cărei parte superioară pătrunde sigla formată din cele patru cercuri. La pachet cu prizele mari de aer de pe laterale, Audi A6 Avant face exact ceea ce trebuie făcut în clasa mare: se impune prin design și masivitate. Stopurile foarte înguste sunt împărțite pe hayon și aripi, iar în locul obișnuitei linii de LED-uri care să unească stopurile, Audi a preferat o linie plasată mai jos, care traversează mașina și subliniază stopurile.

Tot ceea ce vedeți are un coeficient aerodinamic de doar 0,25, despre care Audi spune că este cel mai bun obținut vreodată de vreun Avânt cu propulsie termică.

Audi A6 Avant 2025

La interior, display-ul panoramic MMI este format dintr-unul de 11,9 inchi (tablou de bord) și unul de 14,5 inchi pentru sistemul multimedia. Opțional,, este disponibil și un al treilea display, de 10,9 inchi, pentru pasagerul din față. La baza parbrizului a fost introdusă o linie de LED-uri ambientală, care are și rolul de a facilita interacțiunea șoferului cu mașina: cele 84 de LED-uri sunt activate și la încuierea/descuierea mașinii. Legat de lumini, cele de zi, față/spate au acum pâbnp la șapte versiuni, pe care le poți alege din sistemul multimedia.

Diesel, benzină, mild-hybrid plus

Break-ul German este disponibil cu un motor TDI de 2 litri și 204 CP (pe care noi l-am testat pe Audi A5), care vine în versiunea mild-hybrid plus, ce presupune și un motor electric de 24 CP, alimentat de o baterie de 1,7 kWh (brut). Acest sistem premier nu doar ajutarea motorului termic, ci și deplasarea strict electrică pe distanțe scurte, la plecarea de pe loc sau manevrele de parcare. Tot acest motor este disponibil și cu tracțiune integrală quattro. Mai există și un motor pe benzină, tot de 204 CP, tot cu cutie Stronic cu 7 trepte și tracțiune pe puntea față. Cel mai puternic model este, deocamdată, cel de V6 de 3 litri, benzină, cu 367 CP, care are și motorul electric de 24 CP și care poate propulsa mașina până la 100 km/h în 4,7 secunde. Evindent, în acest caz tracțiunea integrală este standard.

Audi A6 Avant 2025

Noul A6 Avânt are și direcție integrală, pentru că Audi spune că una dintre priorități a fost clar comportamentul sportiv. Ei bine, acest sistem de direcție integrală permite roților spate să vireze, la viteze mici, în direcția opusă celor din față cu până la 5 grade. Astfel se reduce diametrul de întoarcere cu până la un metru. La viteze medii și mari, roțile spate virează în aceeași direcție cu cele din față, pentru a mări stabilitatea mașinii.

Mașina este produsă la uzina Audi din Neckarsulm, alături de noul A5. Comenzile au început deja, iar livrările vor debuta la finalul lunii mai. Prețul de bază, pentru TFSI-ul de 204 CP este de 58.000 euro, iar TDI-ul de 2 litri costă cu 3.700 euro mai mult. Prețurile sunt pentru piața germană.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.