A șasea generație a celui mai cunoscut model Subaru a fost lansată în România. Noul Subaru Forester este oferit într-o singură configurație tehnică.
SMT Pallady a organizat evenimentul de debut al noii generații Forester pe piața din România. Acest model este vedeta gamei Subaru și are o istorie de aproape 30 de ani. În tot acest timp s-a vândut în peste 5 milioane de exemplare la nivel global și aproximativ 369.000 de unități pe piața din Europa. Piața italiană este foarte deschisă către acest model și a absorbit de-a lungul timpului aproape 10% de din vânzările înregistrate în Europa.
Noul Forester afișează un design modern, dar fără experimente stilistice, aceste anu sunt apreciate de clienții Subaru. În schimb, modificările au ajutat semnificativ la obținerea unei aerodinamici mai bune, spune constructorul japonez.
Această generație este construită pe platforma SGP (Subaru Global Platform), care a fost optimizată prin creșterea rigidității punctelor de montaj ale suspensiei, în ideea unei dinamici mai bune. Rigiditatea torsională a șasiului a fost crescută cu 10% comparativ cu modelul anterior. Noul sistem de direcție asistată electric, cu dublu pinion optimizat asigură un răspuns direct și natural, fără întârzieri, iar cursa pedalei de frână a fost îmbunătățită pentru un mai bun dozaj, spune producătorul. Portbagajul oferă un spațiu de 508 litri (1.720 litri cu bancheta spate rabatată), iar hayonul electric cu senzor de deschidere la picior este o premieră pentru un model Subaru.
La interior, noul Subaru Forester are un tablou de bord analogic și un display central digital de 11,6 inchi, vertical, pe care l-am văzut inițial la modelul Crosstrek. Există toate sistemele obișnuite conectivitate (CarPlay, Android Auto wireless), porturi USB-A și USB-C în față și în spate, plus pad de încărcare wireless pentru telefonul mobil.
Forester este cunoscut ca model foarte capabil în afara șoselei, deși nu este un off-roader dedicat. Mare parte din capacitățile sale de trecere se datorează sistemului de tracțiune integrală Symmetrical All-Wheel Drive. Acest sistem este completat de sistemul X-Mode, cu moduri de condus și de Hill Descent Control. O singură motorizare este disponibilă, celebrul motor Boxer de 2 litri, acum cu un e în față, pentru că a primit un sistem mild-hybrid, adică un propulsor electric de 17 CP și 66 Nm, integrat în cutia de viteze Lineartronic (CVT) și alimentat de o baterie cu capacitatea brută de 0,57 kWh. Motorul este aspirat și produce 136 CP/5.600 rpm și 182 Nm/4.000 rpm. Dinamica de care vorbește Subaru nu se referă la cifre, ci la senzațiile date de motor, suspensie și direcție. Asta pentru că Subaru Forester accelerează până la 100 km/h în 12,2 secunde și atinge o viteză maximă de 188 km/h.
Prețuri Subaru Forester în România
Model | Nivel echipare | Preț (fără TVA) | Preț (cu TVA) | Ofertă lansare** (cu TVA) |
Forester 2.0ie-BOXER AWD (4X4) | FREE | 34.328 € | 40.850 € | 35.850 € |
Forester 2.0ie-BOXER AWD (4X4) | STYLE | 36.555 € | 43.500 € | 38.500 € |
Forester 2.0ie-BOXER AWD (4X4) | 4DVENTURE | 39.076 € | 46.500 € | 41.500 € |
Forester 2.0ie-BOXER AWD (4X4) | PREMIUM | 39.916 € | 47.500 € | 42.500 € |
**Oferta de lansare presupune reducerea prețului cu 5.000 euro.
În România, Subaru Forester este disponibil prin dealerul SMT Pallady, care a fost primul importator al mărcii Subaru în România, iar anul acesta împlinește 20 de ani de activitate. Portofoliul actual include, pe lângă marca Subaru, mărcile KGM (fostă SSangYong) și MG. Operațiunile din România sunt coordonate de Subaru Italia.