Audi a încercat ceva începând cu 2023, dar tocmai a anunțat că a renunțat la numerele asociate cu sistemul de propulsie. Pentru că derutează clienții.
Era electrică a venit cu noi provocări nu doar de nivel tehnic, ci legate și de strategie. Cum să încadrezi, logic, noile modele electrice în gama de modele cu propulsie clasică? În așa fel încât să nu te întrebe toți clienții de fel de motorizare are un anumit model – să le fie clar numai când îi aud numele. Ei bine, unii au reușit să se descurce foarte bine la acest capitol, alți încă mai caută o cale originală, dar mai ales logică.
BMW. Producătorul bavarez a înființat subbrandul i, ai cărui singuri doi reprezentanți au fost i3 și i8. A durat doar câțiva ani, apoi a fost clar că nu mergea să-l depărteze atât de mult de brandul BMW. Dar constructorul german a avut o idee: a introdus numele i pentru toate modelele electrice din gamă, indiferent de segment. Sunt o mulțime acum: de la iX1, iX2, iX3, i4, i5, i7 și iX.
Mercedes. Constructorul german a găsit oarecum o strategie bună, mai mult forțat de clienți. Modelele electrice Mercedes au numele format din literele EQ urmat de clasa modelului: EQE – clasa mare, EQS-clasa de lux, etc. Teoretic, numele oficial al modelelor electrice Mercedes este EQS, de exemplu, cu tehnologie EQ. La fel și în cazul noului G580 EQ. Practic, toată lumea le spune sub forma logică, prescurtată.
Audi. A început cu denumirea e-tron pentru modelele sale electrice. Vi-l amintiți pe primul, botezat simplu, e-tron. De atunci, e-tron a fost asociat tuturor modelelor electrice, după numele care descrie segmentul și forma caroseriei. Dar în 2023 Audi a anunțat o strategie mai clară, spuneau ei atunci: modelele cu numere pare sunt cu propulsie electrică, cele cu numere impare au motorizări termice. Au și început să facă asta: de aceea nu mai există o nouă generație A4, care a fost înlocuită cu A5. De aceea n-ar fi trebuit să mai existe o nouă generație A6 cu motorizări termice, atâta vreme cât a fost prezentat deja A6 e-tron, doar cu propulsie electrică, pe platformă dedicată. Pe rețeta A4/A5, înlocuitorul lui A6 cu motorizări termice ar fi trebui să se numească A7. Doar că Audi tocmai a anunțat că renunță la această strategie a denumirilor, după ce a înțeles că revoluția aceasta a noilor denumiri a dezorientat clienții. Așa că numerele din denumire nu vor mai indica sistemul de propulsie. Modelele electrice vor avea doar completarea e-tron,așa cum se începuse inițial. De altfel, această situație există deja în gama Audi. Pprimul EV al constructorului german, Audi e-tron, a fost încadrat în gama Q8 după facelift și se numește acum Audi Q8 e-tron. Dar el nu are nici o legătură, la nivelul platformei cu Audi Q8 cu motorizări termice.
Cu ocazia acestei clarificări cu privire la abandonarea strategiei numerelor pare și impare, Audi a anunțat că pe 4 martie va prezentat noua generație A6 cu motorizări termice.