Mult așteptatul Ferrari electric debutează pe 9 octombrie 2025, a anunțat CEO-ul companiei Benedetto Vigna la evenimentul prilejuit de prezentarea rezultatelor financiare pe 2024.
2025 este un an aglomerat și interesant pentru Ferrari deoarece Benedetto Vigna a anunțat că Ferrari va lansa șase modele noi anul acesta. Producția lui Portofino M, SF 90 Stradale, 812 și Roma s-a încheiat în decursul lui 2024 pentru a permite lui Ferrari să crească producția lui Purosangue, Roma Spider, 296 GTS, SF90 XX și 12 Cilindri.
Anul acesta vor debuta succesorii lui Roma și SF90 Stradale pe lângă 12 Cilindri Spider și hypercar-ul Ferrari F80.
Familia Ferrari 296 și SF90 reprezintă 51% din vânzările Ferrari.
În 2024, vânzările Ferrari au crescut cu numai 0,7% la 13.752 unități însă cifra de afaceri a crescut cu 21%, la 6,7 miliarde euro, profitul fiind de 1,53 miliarde euro. Creșterea profitului se datorează atât modelelor ultra-exclusive de genul lui Daytona SP3 și 499P Modificata dar și creșterii prețului mediu pe mașină, vezi SF 90 XX sau Purosangue.
Primul Ferrari electric a efectuat deja câteva mii de kilometri de teste, platforma fiind disimulată pe caroseria modificată a unui Maserati Levante. Caroseria unui SUenLevante a fost utilizată și pentru testele cu Purosangue însă acum este o surpriză că Ferrari a utilizat o caroserie de SUV pentru a testa primul său model electric.
Presa a estimat că primul Ferrari electric va costa circa 500.000 euro dar Ferrari nu a dat niciun fel de detalii. Vigna a precizat doar că Ferrari electric nu va avea baterie Li-fosfat de fier și că mașina va oferi multă distracție la volan.
Unele zvonuri vorbesc despre bateria integrată în strcutra de rezistență a mașinii în poziție centrală pentru a simula distribuția maselor de la o mașină cu motor central.
Primul Ferrari electric va fi produs în noua clădire destinată modelelor electrice care a fost inaugurată anul trecut. Aceasta este a treia linie de producție a lui Ferrari și se va alătură celorlalte două existente.
În noua facilitate, Ferrari își va produce singur motoarele electrice, bateriile și punțile dar va muta aici și producția tuturor sistemelor sale de propulsie. Celulele de baterii vor fi cumpărate de la diverși furnizori.
Noua facilitate va permite lui Ferrari să reducă timpul de proiectare și să mărească gradul de personalizare al mașinilor sale ceea ce reprezintă un factor important în creșterea profitului bazat pe calitate în detrimentul cantității.
Vigna a declarat revistei britanice Autocar că Ferrari va continua să ofere un mix de sisteme de propulsie, de la propulsie clasică la hibrid și electric și a precizat că Ferrari nu va stabili ținte de producție pentru un sistem de propulsie sau altul ci va ține cont doar de cererea din partea clienților.