Home Știri Oficial: Ford Mustang GTD – Cel mai puternic Mustang creat de Ford

Oficial: Ford Mustang GTD – Cel mai puternic Mustang creat de Ford

de Dan Damian
Ford Mustang GTD

Ford a prezentat noul Ford Mustang GTD, un model de stradă cu tehnologie de competiție. De fapt, cel mai puternic și mai rapid model Ford.

Numele GTD are alte conotații prin Europa și ne amintește de Volkswagen Golf, în vremurile când GTI-ul era și diesel. Dar aici vorbim despre cu totul altceva. Ford Mustang GTD arată ca o mașină de competiție, dar este omologat pentru stradă. Este, însă, adevărat că tehnologie sa este inspirată de Mustang GT3, model cu care, anul viitor, Ford va concura la Le Mans.

Ford Mustang GTD

Designul urmează ideea mașinilor de competiție. Prize de aer pe capotă, pe aripile față, în fața pasajelor roților spate, plus un uriaș eleron activ, cu comandă hidraulică și prindere pe lateralele lunetei. Asta în afară de sistemul aerodinamic de sub mașină, construit din fibră de carbon, pentru o cât mai mare apăsare aerodinamică. Și la exterior, fibra de carbon este de bază: aripile, capota, capacul portbagajului (care nu se deschide), plafonul, splitterul față, difuzorul spate, toate acestea sunt realizate din fibră de carbon, pentru a reduce masa mașinii. Suspensia este semi-activă spune Ford, și poate ajusta nu doar amortizarea, cu și înălțimea mașinii: aceasta coboară cu aproape 40 mm în Track Mode.

Mustang GTD vine cu pneuri generoase, cu lățimea de 325 mm pe puntea față și cu pneurile lui Ford GT (20 inchi, 345 mm lățime) pe puntea spate. Jantele sunt din aluminiu forjat, dar opțional sunt disponibile jante din magneziu, cu design similar cu cele ale modelului de competiție.

Ford Mustang GTD

Frânele sunt Brembo, cu discuri din ceramică, iar cele spate sunt răcite printr-un sistem special de conduce, montat deasupra suspensiei spate. Să mai spune și că șoferul are posibilitatea de a ajusta reacțiile controlului de tracțiune, fără a lua mâinile de pe volan. Ford nu a publicat și poze cu habitaclul mașinii, dar ne spune că aici găsim scaune Recaro, cu desen de competiție, piele, fibră de carbon și diferite butoane și controllere realizate din titan preluat de la avioane F-22 scoase din uz.

Să vorbim și despre motor. Este un V8 de 5,2 litri, supraalimentat cu compresor mecanic, cu zona roșie la peste 7.500 rpm, care produce aproximativ 800 CP. Pentru a performa cât mai eficient pe circuit, în virajele rapide, acesta nu are baie de ulei, ci ungere prin presiune. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj și 8 trepte este poziționată în fața punții față, fiind antrenată de motor printr-un ax cardanic din fibră de carbon. Astfel, distribuția maselor pe punți este aproape egală.

Scopul acestui Mustang GTD este acela de a concura cu cele mai bune mașini supersport europene. Ford vizează chiar un timp de sub 7 minute pe circuitul Nürburgring. Mustang GTD este produs în ediție limitată (dar For dau precizează câte exemplare vor fi construite), iar prețul este de 300.000 de dolari.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.