Modele noi Știri

Oficial: Maserati MC20, supercar-ul care semnalează o nouă era pentru Maserati

Maserati MC20
Maserati MC20

Maserati a prezentat în cadrul unui eveniment grandios, desfășurat la Modena, noul Maserati MC20, un supercar care marchează mai multe premiere pentru constructorul italian.

După o serie de informații, legate în special de noul motor Nettuno, Maserati a prezentat noul supercar al mărcii, modelul Maserati MC20, unul care dă startul unei noi ere pentru constructorul italian, prin mai multe premiere. Una dintre le constă în faptul că noul motor Nettuno, un V6 biturbo este conceput de Maserati și marchează revenirea Maserati la producerea propriilor sale motoare după o pauză de peste 20 de ani.

Maserati MC20

Designul noului Maserati MC20 a fost conceput pe parcursul a doi ani de către o echipă de ingineri Maserati Innovation Lab, specialiști tehnici de la Maserati Engine Lab și designeri de la Maserati Style Center.

Noul Maserati MC20 (MC pentru Maserati Corse și 20 pentru 2020, anul premierei sale mondiale și începutul noii ere a mărcii) a trecut printr-o serie extrem de intensă de teste pentru eficiența aerodinamică proiectată prin peste două mii de ore în tunelul de vânt Dallara și peste o mie de simulări CFD (Computational Fluid Dynamics). Chiar dacă CX-ul este de 0,38, noul Maserati MC20 afișează, spun italienii, o excelentă eficiență pe circuit.

Maserati MC20

Motorul Nettuno este un V6 biturbo de 3 litri, care produce 630 CP/7.500 rpm și un cuplu maxim de 750 Nn/3.000 – 5.500 rpm. Cuplat la o cutie de viteze cu dublu ambreiaj, cu 8 trepte, acesta transmite puterea punții spate prin intemediul unui diferențial mecanic autoblocant cu alunecare limitată spate (opțional diferențial electronic).

Maserati MC20 - Nettuno engine

Performanțele sunt demne de un supercar: Maserati MC20 acceleerează până la 100 km/h în mai puțin de 2,9 secunde, viteza de 200 km/h este atinsă  în circa 8,8 secunde, iar viteza maximă este de peste 325 km/h. Dacă interesează pe cineva, consumul mediu oficial al acestui motor este de 11,6 litri/100 km.

Maserati MC20 este primul Maserati cu portiere butterfly și primul a cărui caroserie este construită integral din fibră de carbon. Masa proprie este de 1.500 kg.

Interiorul este unul simplu: foarte puține muchii ascuțite și distrageri minime. Două ecrane de 10 inch: unul pentru cabină și celălalt pentru sistemul multimedia Maserati (MIA). Principala consolă centrală îmbrăcată în fibră de carbon, cu doar câteva caracteristici: încărcătorul wireless pentru smartphone, selectorul modului de condus (GT, Wet, Sport, Corsa și al cincilea, ESC Off, care dezactivează funcțiile de control), două butoane de selecție a vitezei, comenzile geamului electric, comenzile sistemului multimedia și un compartiment de depozitare la îndemână sub cotieră. Toate celelalte comenzi sunt pe volan, cu butonul de contact în stânga și butonul de lansare în dreapta.

Maserati MC20

Noul MC20 va fi conectat în orice moment cu programul Maserati Connect. Gama completă de servicii include navigație conectată, Alexa și Wifi HotSpot și poate fi gestionată și prin intermediul smartphone-ului Maserati Connect sau al aplicației smartwatch.

Atât din punct de vedere vizual, cât și din punct de vedere conceptual, există referințe puternice la MC12, mașina care a marcat revenirea Maserati în 2004, în lumea curselor. În același mod precum predecesorul său, MC20, având un sufletul dedicat circuitelor, așa cum indică și numele său, anunță intenția de a reveni la lumea curselor.

Lansarea producției este programată pentru sfârșitul anului curent, comenzile urmând să fie acceptate începând… de astăzi.