Motorsport Știri

Gordon Murray T.50s – Versiunea de circuit a succesorului lui McLaren F1

Gordon Murray Automotive T.50s
Gordon Murray Automotive T.50s

După prezentarea de luna trecută a supercar-ului T.50, desenat de Gordon Murray, avem acum primele informații despre versiunea sa de competiție: Gordon Murray T.50s.

Dacă McLaren F1 a vut și versiuni dedicate strict circuitului, de ce n-ar avea și T.50, modelul care îl înlocuiește, deși nu face parte din grupul McLaren? Gordon Murray a dat astăzi primele detalii, unele consistente, despre versiunea de circuit a lui T.50. Se numește Gordon Murray T.50s, dar este un nume provizoriu. Cel comercial va fi dezvăluit mai aproape de prezentarea oficială a mașinii.

Constructorul britanic anunță în primul rând modificări de amploare la nivelul aerodinamicii. Partea din spate a primit un eleron specific, de 1.758 mm, spoilerul față este unul desenat special pentru curse, la fel și spatele, plus modificări sub mașină. Ventilatorul de 400 mm, inovația spectaculoasă prezentă și pe versiunea civilă, ajută și mai mult la apăsarea aerodinamică, în condițiile în care funcționează permanent la 7.000 rpm.

Rezultatul acestor modificări? Gordon Murray T.50s beneficiază de o forță de apăsare aerodinamică de 1.500 kg, adică 170% din masa mașinii! Masă care a scăzut cu 94 kg față de modelul de stradă T.50, ajungând la un fabulos 890 kg. 

Modelul T.50 are șase programe de aerodinamică, în timp ce fratele său, Gordon Murray T.50s are unul singur, High Downforce. Apăsarea aerodinamică și frânele Brembo, cu discuri ceramice, susținute de conducete de răcire modificate, generează forțe de 2,5 – 3G la frânare maximă.

Garda la sol și așa destul de redusă a modelului de șosea, a scăzut cu 40 mm la modelul de competiții.

Motorul GMA Cosworth V12 dezvoltă acum până la 730 CP, după ce inginerii i-au schimbat chiulasa, au mărit rata de compresie și au montat un sistem de evacuare liber. Pentru o experiență pură, dar și pentru a aminti de clasicul McLaren F1, T.50 are o cutie de viteze manuală. Evident, nu poți fi competitiv pe circuit cu o astfel de transmisie, așa că Gordon Murray T.50s a primit una de competiții, cu 6 trepte cu raporturi modificate, furnizată de Xtrac.

Interiorul a fost eliberat de tot ceea ce nu este necesar într-o cursă. Volanul din carbon are designul inspirat din F1, scaunul central (tot din carbon) a fost păstrat, la fel și cel din stânga, pentru copilot sau pasager.

Gordon Murray a anunțat faptul că toate cele 100 de exemplare T.50 au fost vândute în primele 48 ore după prezentarea oficială. Versiunea de competiții, T.50s, va fi produsă în 25 de exemplare și mai mult de jumătate au fost deja rezervate, în ciuda prețului de 3,1 milioane de lire sterline, fără taxe.

Producția modelului de stradă se va desfășura pe parcursul anului 2022, iar debutul producției versiunii de competiții va avea loc în 2023.