Home Știri Oficial: Renault Scenic Vision, familist electric din 2024

Oficial: Renault Scenic Vision, familist electric din 2024

de Dan Damian
Renault Scenic Vision

Producătorul francez a prezentat astăzi conceptul Renault Scenic Vision, pe care îl vom vedea în producția de serie din 2024. Posibil și cu pile de combustie cu hidrogen.

La summitul ChangeNow din Paris, Renault a arătat un nou concept, ca simbol al angajamentului constructorului francez de a deveni complet neutru la nivelul emisiilor de carbon până în 2040, în Europa și până în 2050 la nivel global.

Conceptul, Renault Scenic Vision, nu este însă în totalitate un show-car. Din contră, designul exterior prefigurează (destul de fidel, dacă ținem cont de exprimarea francezilor) un nou model electric care va debuta pe piață în 2024. De altfel, recunoaștem ideea de design a lui Megane E-Tech Electric în partea frontală, în timp ce stopurile sunt, de fapt, linii de LED-uri plasate pe muchii. Oricum, acesta este cel mai radical model Renault actual la nivelul designului, pentru că mizează pe suprafețe dure și linii tăioase, fără nici o legătură cu Megane E-Tech Electric.

Renault Scenic Vision

Interiorul este mai departe de producția de serie decât exteriorul. Portierele cu deschidere în oglindă, fără montant central sau volanul stil manșă sunt încă prea futuriste pentru perioada actuală. De altfel, Renault, prin vocea lui Gilles Vidal, designer al brandului Renault, spune că interiorul a fost desenat pentru a explora estetica viitorului, dar și mai multe sisteme de asistență din zona autonomous. Plus sisteme de siguranță și confort, cum ar fi camera de recunoaștere facială, care va putea bloca și debloca ușile, senzorii din scaune care pot monitoriza pulsul și nivelul de atenție sau filtrul de aer plasat în portiera șoferului.

Numele ne sună tuturor cunoscut, dar Scenic Vision nu este un monovolum clasic, ci un model de familie, mai mare decât Megane E-Tech Electric, cu lungimea de aproape 4,5 metri și înălțime de 1,59 metri, care rulează pe jante de 21 inchi. Dacă vreți să-i găsiți ceva de la monovolumul Scenic, priviți display-ul de la baza parbrizului, care se întinde pe toată lățimea mașinii și reprezintă o interpretare actuală a acestei soluții folosită de Renault și în trecut pe monovolume. Pe scurt, acest concept reprezintă continuarea ideei lui Scenic în era propulsiei electrice. Cu modificările timpurilor noastre, desigur, timpuri în care o caroserie clasică de monovolum nu mai trezește deloc interesul.

Renault Scenic Vision

Renault Scenic Vision are o construcție aparte, fiind realizat în proporție de 70% din materiale reciclate. De exemplu, podeaua este construită prin compactarea sticlelor și țevilor din plastic, în cadrul unui proces special, iar francezii spun că, la finalul ciclului de viață, mașina este reciclabilă în proporție de 95%.

Hibrid? Da, dar cu pile de combustie

Scenic Vision este pregătit, evident, pentru propulsia electrică. Are chiar motorul de 218 CP al lui Megane E-Tech Electric, dar plasat pe puntea spate și, în serie, va avea probabil mai multe opțiuni de baterii. Dar Renault vrea să-l pregătească și pentru altfel de propulsie, în care intervin și pilele de combustie. Conceptul este echipat cu o baterie de 40 kWh (așa cum are, la bază, și Megane E-Tech Electric), ajutată de o pilă de combustie cu puterea de 16 kW (22 CP). Rolul acesteia este de a produce energie electrică pentru bateria de 40 kWh, cu ajutorul hidrogenului stocat în rezervorul din fibră de carbon, cu capacitatea de 2,5 kg, plasat în față. În această configurație ai putea parcurge, prin 2030, spune Renault, cam 800 km, cu o singură oprire de 5 minute pentru alimentarea cu hidrogen. Practic, sistemul fuel-cell este un range extender în tot acest ansamblu, dar unul fără emisii.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?