Home Știri Mercedes se orientează spre modele de lux și renunță la câteva modele compacte

Mercedes se orientează spre modele de lux și renunță la câteva modele compacte

de Răzvan Măgureanu
mercedes-maybach-gl

Mercedes anunță schimbarea strategiei de modele și orientarea spre modele de lux urmând să reducă numărul de modele compacte mai ieftine. În viitor vor exista trei categorii de modele Mercedes: Top-End Luxury, Core Luxury și Entry Luxury. 

Acum două zile, Ola Kallenius, CEO Mercedez-Benz a spus că țelul lui Mercedes nu este de a concura cu modele de la mărcile de volum și că menirea constructorului german este de a construi mașini de lux. După preluarea mandatului de la fostul CEO, Dieter Zetsche, Kallenius a inițiat o schimbare în acest sens, anunțând la adunarea generală a acționarilor din octombrie 2020 că Mercedes vrea să impulsioneze vânzările în segmentele de lux – Maybach, AMG și G-Class.

Pe 19 mai, Kallenius a anunțat noua strategie a mărcii în această direcție. Astfel, Mercedes va avea în viitor trei categorii de modele:
Top-End Luxury care cuprinde toate modelele Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, modelele electrice de top Mercedes EQS și EQS SUV, Mercedes S-Class, G-Class și GLS dar și seriile speciale limitate și modelele exclusive realizate cu diverse colaborări externe cum a fost cazul recent cu Mercedes-Maybach by Virgil Abloh. Astfel, în cadrul categoriei Top-End Luxury se va crea o nouă divizie numită MYTHOS SERIES care va cuprinde modele exclusive pretabile pentru colecție.

Core Luxury unde sunt incluse modelele C-Class și E-Class dar și celelalte modele electrice produse pe platforma EVA 2 – EQE și EQE SUV care din 2025 vor trece la noua platformă MB.EA.

Entry Luxury care grupează gama compactă actuală formată din 7 modele. Dintre acestea vor rămâne în viitor doar patru dar Mercedes nu a dat detalii. Cele patru modele compacte care vor avea succesori vor fi construite pe noua platformă MMA (Mercedes Modular Architecture) care este o platformă multipropulsie dezvoltată cu prioritate pentru propulsie electrică dar care suportă și propulsie PHEV și convențională asigurată de motoare cu 3 și 4 cilindri fabricate în urma noii cooperări cu marca Geely. Primul model pe platforma MMA va debuta în 2024 și va dispune și de noua arhitectură MB.OS (Mercedes-Benz Operating system).

Mercedes vrea să crească cu 60% vânzările de modele din categoria Top-End Luxury până în 2026 comparativ cu 2019 și să ajungă la o marjă de profit de 14% pentru această categorie și 12% pe tot brandul în condiții de piață favorabile fără războaie, crize de cip-uri sau diverse pandemii.

Mercedes vrea să își mărească marja de profit și prin creșterea vânzărilor directe care nu este neapărat o veste bună pentru dealeri. Constructorul german anunță că a lansat noi canale de marketing și vânzări cu care vrea să crească vânzările directe în Europa până la 80% în 2025.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.