Mercedes anunță schimbarea strategiei de modele și orientarea spre modele de lux urmând să reducă numărul de modele compacte mai ieftine. În viitor vor exista trei categorii de modele Mercedes: Top-End Luxury, Core Luxury și Entry Luxury.
Acum două zile, Ola Kallenius, CEO Mercedez-Benz a spus că țelul lui Mercedes nu este de a concura cu modele de la mărcile de volum și că menirea constructorului german este de a construi mașini de lux. După preluarea mandatului de la fostul CEO, Dieter Zetsche, Kallenius a inițiat o schimbare în acest sens, anunțând la adunarea generală a acționarilor din octombrie 2020 că Mercedes vrea să impulsioneze vânzările în segmentele de lux – Maybach, AMG și G-Class.
Pe 19 mai, Kallenius a anunțat noua strategie a mărcii în această direcție. Astfel, Mercedes va avea în viitor trei categorii de modele:
Top-End Luxury care cuprinde toate modelele Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, modelele electrice de top Mercedes EQS și EQS SUV, Mercedes S-Class, G-Class și GLS dar și seriile speciale limitate și modelele exclusive realizate cu diverse colaborări externe cum a fost cazul recent cu Mercedes-Maybach by Virgil Abloh. Astfel, în cadrul categoriei Top-End Luxury se va crea o nouă divizie numită MYTHOS SERIES care va cuprinde modele exclusive pretabile pentru colecție.
Core Luxury unde sunt incluse modelele C-Class și E-Class dar și celelalte modele electrice produse pe platforma EVA 2 – EQE și EQE SUV care din 2025 vor trece la noua platformă MB.EA.
Entry Luxury care grupează gama compactă actuală formată din 7 modele. Dintre acestea vor rămâne în viitor doar patru dar Mercedes nu a dat detalii. Cele patru modele compacte care vor avea succesori vor fi construite pe noua platformă MMA (Mercedes Modular Architecture) care este o platformă multipropulsie dezvoltată cu prioritate pentru propulsie electrică dar care suportă și propulsie PHEV și convențională asigurată de motoare cu 3 și 4 cilindri fabricate în urma noii cooperări cu marca Geely. Primul model pe platforma MMA va debuta în 2024 și va dispune și de noua arhitectură MB.OS (Mercedes-Benz Operating system).
Mercedes vrea să crească cu 60% vânzările de modele din categoria Top-End Luxury până în 2026 comparativ cu 2019 și să ajungă la o marjă de profit de 14% pentru această categorie și 12% pe tot brandul în condiții de piață favorabile fără războaie, crize de cip-uri sau diverse pandemii.
Mercedes vrea să își mărească marja de profit și prin creșterea vânzărilor directe care nu este neapărat o veste bună pentru dealeri. Constructorul german anunță că a lansat noi canale de marketing și vânzări cu care vrea să crească vânzările directe în Europa până la 80% în 2025.