Home ȘtiriIndustrie Vânzările de automobile noi în Europa la un minim istoric în aprilie

Vânzările de automobile noi în Europa la un minim istoric în aprilie

de George Grosu
blank

În luna aprilie, vânzările de automobile noi în Europa au înregistrat un minim istoric cu -20,2%, nivel depășit doar de perioada similară din anul 2020 datorat lockdown-ului de Covid19.

În aprilie 2022, automobilele noi înmatriculate în Europa (UE + EFTA + UK) s-au cifrat la doar 830.447 exemplare, al doilea minim istoric după cel înregistrat în aprilie 2020, în plină criză de izolare datorită pandemiei. Scăderea față de aceeași lună a anului 2021 este de 20,2%.

De data aceasta însă, pe lângă problemele legate de pandemie care încă afectează unele țări ale lumii precum China, încetinirea și în unele cazuri blocarea producției din cauza lipsei de aprovizionare cu materii prime și componente fundamentale precum microcipurile, au afectat profund piața auto din Europa.

În primele patru luni ale anului, numărul total de automobile înmatriculate în Europa a fost de 3.583.587, cifră care față de primele patru luni din anul 2021 cu 4.120.715, se traduce printr-un minus de 13%.

Cel mai însemnat declin, dintre principalele piețe europene, a fost înregistrat de Italia cu un procent de -33,0%. Alături de Italia, au mai contribuit decisiv la scăderea generală a înmatriculărilor de automobile noi în Europa, Franța cu -22,6% și Germania cu -21,5%.

Scăderi importante au înregistrat inclusiv țări precum Elveția (-29,1%), Danemarca (-29,0%) și Austria (-26,6%). %). Pe de altă parte, piețele din Marea Britanie și Spania, au înregistrat scăderi ușor mai mici, de -15,8% și respectiv de -12,1%.

Singurele piețe care au înregistrat creșteri, deși cu un număr de vânzări redus de exemplare, au fost cele din Islanda (+ 79,6%), România (+ 23,4%), Irlanda (+ 10,0%) și Croația (+ 2,7%).

În ceea ce privește situația la nivelul grupurilor auto, lider de piață rămâne în continuare grupul auto german Volkswagen cu un număr total de 199.917 exemplare noi înmatriculate în aprilie 2022 (-28,0%), urmat în clasament de grupul auto multinațional Stellantis cu un total de 155.861 exemplare (-31,0%). Al treilea și totodată singurul grup auto de pe acest podium din clasament, aflat în creștere, este Hyundai, care a înregistrat un număr de 88.952 unități în luna aprilie cu un procentaj de + 13,2%.

Cele trei grupuri poziționate pe primele trei locuri în clasamentul din luna aprilie se regăsesc și în clasamnetul primelor patru luni din anul 2022. Pe lângă grupul auto sud-coreean Hyundai, o importantă creștere a înregistrat și grupul auto japonez Honda cu +29,5%. În schimb, scăderi semnificative au fost înregistrate atât de Mazda cu -27,4%  cât și de Jaguar Land Rover cu -27,7%.

În privința mărcilor individuale, descoperim că în aprilie 2022, cea mai mare scădere a fost înregistrată de brandul italian Lancia (-46,4%), urmat de Jaguar (-45,3%), Smart (-35,6%), Peugeot (-34,9%), Volkswagen (-33,0%), Skoda (-32,5%) și Fiat (-29,4%). În schimb, brandurile care au înregistrat creșteri în luna aprilie au fost: Alpine cu +104,6%, Honda cu +29,5%, DS cu +17,7%, Hyundai cu +14%, Kia cu +12,5%, Dacia cu +7,9% și Alfa Romeo cu +6,1%.

Via Acea

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?