Constructorul japonez a prezentat oficial noua Toyota GR 86, a doua generație a coupe-ului sport dezvoltat împreună cu Subaru.
Toyota GR 86 este, de fapt, a doua generație a modelului GT 86, frate de platformă cu Subaru BRZ. Noua generație, a cărei denumire s-a aliniat cu gama sportivă a celor de la Toyota dezvoltată tot în colaborare cu Subaru, vine cu performanțe mai bune și se adresează celor care preferă performanța pură, nefiltrată nici măcar de supraalimentare.

Coupe-ul japonez adoptă linia estetică actuală Toyota, dar păstrează în mare parte dimensiunile lui GT 86, cu scopul de a conserva și centrul de greutate scăzut, plus agilitatea necesară unui coupe din acest segment. Totuși, constructorul anunță că Toyota GR 86 are o rigiditate torsională cu 50% mai mare decât GT 86. Apropo, modelul GT 86, lansat în 2012, s-a vândut în circa 200.000 de exemplare.
Interiorul nu diferă prea mult de cel al lui BRZ și mizează pe o ambianță sportivă în stil clasic, dar oferă tabloul de bord digital și un nou sistem multimedia, cu diagonala de 8 inchi.

Toyota GR 86 vine însă echipată cu un nou motor, tot boxer, tot aspirat, dar cu cilindreea de 2,4 litri, astfel că puterea maximă a crescut la 235 CP (față de cei 200 CP ai lui GT 86). Motorul rămâne unul old-school la nivel de cifre, în sensul că dezvoltă puterea maximă la 7.000 rpm, dar se turează până la 7.400 rpm. Cuplul maxim ajunge la 250 Nm (+ 45 Nm) însă la o turație mult mai mică, 3.700 rpm (față de 6.400 rpm la GT 86).

Ca urmare, noul coupe japonez accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde, cu 1,3 secunde mai bine decât GT 86, dar viteza maximă nu a fost comunicată. Este de așteptat să fie totuși peste cei 226 km/h ai generației anterioare.
Vestea bună este că Toyota GR 86 va fi disponibilă și în Europa, în timp ce noul Subaru BRZ nu va mai ajunge pe Bătrânul Continent.